آرشیو دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹، شماره ۴۶۹۶
داخلی
۳

در جریان سفر وزیر کشور به مسقط صورت گرفت

روابط 2 جانبه و مسائل امنیتی محور رایزنی ایران و عمان

گروه سیاسی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران که به دعوت همتای عمانی خود به مسقط پایتخت این کشور سفر کرده، با مقام ها و مسئولان عالیرتبه عمان دیدار و گفت وگو کرد.

به باور اغلب ناظران سیاسی، گسترش روابط تهران و مسقط و تعمیق مناسبات میان آنها در حوزه های مختلف با توجه به موقعیت 2 کشور در منطقه از حساسیت ویژه ای برخوردار است. مصطفی محمد نجار وزیر کشور در این سفر و در دیدار با سعود بن ابراهیم بن سعود البوسعیدی همتای عمانی خود با بیان این که در سال های اخیر نیز سطح روابط ایران و عمان ارتقا پیدا کرده گفت: ما دو وزیر کشور ایران و عمان، می توانیم اقداماتی انجام دهیم که روابط اقتصادی و امنیتی دو کشور بویژه موافقتنامه امنیتی که در زمینه مرزبانی، دریایی، مقابله با مواد مخدر، مقابله با تروریسم و قاچاق انسان و جرایم سازمان یافته که منعقد شده گسترش و توسعه یابد. وزیر کشور عمان نیز در این دیدار گفت: دولت عمان نیز سعی دارد که روابط دو کشور را توسعه دهد. سعود بن ابراهیم بن سعود البوسعیدی، جمهوری اسلامی ایران را کشوری بزرگ و دارای ثروتی زیاد و مسئولان متفکر دانست که می تواند به توسعه کشور کمک کند.

وزیر کشور عمان در ادامه با بیان اینکه سیاست سلطان عمان افزایش همکاری با کشورهای منطقه بویژه ایران است، اظهار داشت: بدون شک دیدار سلطان قابوس از ایران دیدار مهمی بود که نتایج خوبی را در بر داشت. وزیر کشور در ادامه برنامه های خود در سفر به عمان با سپهبد مالک بن سلیمان المعمری بازرس کل گمرکات دیدار و گفت وگو کرد.