آرشیو دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹، شماره ۴۶۹۶
اجتماعی
۴

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد

تبدیل هلال احمر به مرکز ذخیره داروهای استراتژیک وزارت بهداشت

سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر به مرکز ذخیره داروهای استراتژیک وزارت بهداشت و درمان تبدیل می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در این باره گفت: سازمان تدارکات پزشکی این جمعیت با توجه به تجربه و سابقه ای که در عرصه دارویی دارد براساس برنامه ای جامع از سوی وزارت بهداشت به مرکز ذخیره داروهای استراتژیک کشور تبدیل می شود.

دکتر ابوالحسن فقیه افزود: در سال های گذشته اقدامات بسیاری از سوی وزارت بهداشت برای واگذار کردن وظیفه ایجاد مرکز ذخیره داروهای استراتژیک به برخی نهادها، صورت گرفت که هیچ کدام آنها نتوانستند عهده دار این مسئولیت شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و با توجه به اصل 44 قانون اساسی در زمینه خصوصی سازی، مراکز دارویی بسیاری در زمینه واردات و توزیع دارو در کشور فعالیت می کنند، اظهار کرد: این طرح از سوی معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت در حال تکمیل است و بزودی برای عملیاتی شدن آن اقدام می شود.

راه اندازی 2 مرکز مجهز درمانی در کربلاو نجف

خرید 2 مرکز مجهز درمانی در سفر اخیر رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان به عراق در دستور کار قرار گرفت. معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان این که هم اکنون درمانگاه های هلال احمر در کربلاو نجف استیجاری است، گفت: باتوجه به شرایط سخت کشوری عراق در بحث قوانین ترددی، با خرید مراکز اختصاصی هلال احمر در کربلاو نجف، فعالیت های مرکز با سهولت بیشتری انجام می شود.