آرشیو دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹، شماره ۴۶۹۶
اجتماعی
۴

گزیده اخبار

قیمت تجهیزات پزشکی خارجی افزایش نخواهد یافت

قدرت کشور در شکستن تحریم ها و محدودیت های خارجی تا حدی است که با وجود همه فشارها در واردات تجهیزات پزشکی، امسال 850 میلیون دلار انواع تجهیزات وارد کشور شد.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان با بیان این مطلب افزود: در سال گذشته 800 میلیون دلار تجهیزات پزشکی وارد شده است و میزان واردات این تجهیزات در 9 ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته، 12 درصد رشد داشته است.

ابراهیم متولیان با تاکید بر این که هیچ کمبود و مشکلی برای تامین تجهیزات پزشکی وجود ندارد، گفت: قیمت تجهیزات پزشکی خارجی هم هیچ افزایشی نخواهد داشت، چرا که حمل و نقل و ترانزیت آنها هم خارجی است و بیشتر با هواپیماهای خارجی وارد کشور می شود.

اختصاص 13 میلیارد تومان برای پیشگیری از اعتیاد به مواد افیونی در کشور

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر از اختصاص اعتبار 13 میلیارد تومانی برای پیشگیری از اعتیاد به مواد افیونی در کشور خبر داد و گفت: این اعتبار در سال جاری بین هشت دستگاه فرهنگی توزیع شده است. حمیدرضا صرامی افزود: دو میلیارد و 580 میلیون تومان به سازمان صداوسیما، 5/3 میلیارد تومان به وزارت آموزش و پرورش، یک میلیارد و 200 میلیون تومان به وزارت بهداشت و 500 میلیون تومان اعتبار به وزارت علوم واگذار شد.