آرشیو دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹، شماره ۴۶۹۶
ایران زمین
۲۳

راه اندازی خوشه های صنعتی صنایع بزرگ در خراسان شمالی

بجنورد - خبرنگار«ایران» هم اکنون صنایع بزرگی نظیر پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم در خراسان شمالی وجود دارد و راه اندازی خوشه های صنعتی صنایع بزرگ در استان ضروری است.

ابوطالب شفقت استاندار خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت: راه اندازی واحدهای صنعتی این صنایع در خراسان شمالی سبب ایجاد ارزش افزوده و همچنین اشتغالزایی در خراسان شمالی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت ایجاد خوشه های صنعتی در خراسان شمالی با این واحدهای صنعتی بزرگ است، تصریح کرد: در صورت عدم استقبال این واحدها، از سایر سرمایه گذاران برای تاسیس خوشه های صنعتی صنایع بزرگ استان دعوت خواهد شد. شفقت بر استفاده از ظرفیت های ایجادشده در شهرک های صنعتی خراسان شمالی به منظور توسعه صنعتی تاکید کرد و گفت: دولت هزینه های زیادی را برای ایجاد زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی این استان صرف کرده است، از این رو باید از این ظرفیت ها به نحو شایسته در امر سرمایه گذاری استفاده شود. استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: این پذیرفته نیست که با وجود سرمایه گذاری ها و ایجاد زیرساخت ها در شهرک های صنعتی، سرمایه گذاران در خارج از شهرک ها اقدام به سرمایه گذاری کنند.