آرشیو دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹، شماره ۴۶۹۶
فرهنگ و هنر
۲۷

جشنواره تئاترفجر پررونق تر از سال های گذشته

گروه فرهنگ و هنر کارگردانان و فعالان هنرهای نمایشی، جشنواره بیست و نهم تئاتر فجر را پررونق تر از سال های گذشته ارزیابی می کنند.

به گزارش «ایران»، حضور هنرمندان پیشکسوت حوزه کارگردانی از جمله داریوش مهرجویی در کنار کارگردان جوان نسل چهارم از جشنواره امسال، رویدادی کم نظیر در تاریخ برگزاری جشنواره های تئاتر فجر ساخته است. بر پایه این گزارش، کارگردانان و هنرمندان این حوزه در گفت وگوهای مختلف به ارزیابی زوایایی از برپایی این رویداد مهم بین المللی پرداختند.یعقوب صدیق جمالی کارگردان مطرح اهل تبریز که با نمایش «درباره ماهان» در جشنواره شرک می کند این رویداد بین المللی را گامی مثبت ارزیابی کرد. همچنین کوروش نریمانی از دیگر کارگردانان تئاتر نیز گفت: جشنواره فرصتی است برای جوانان و گروه های شهرستانی تا هم استعدادهایشان را به معرض نمایش بگذارند و هم با دیدن سایر نمایش ها زمینه پیشرفت خود را فراهم کنند. نریمانی با اشاره به استقبال مردم از جشنواره عنوان کرد: اگر جشنواره بین المللی تئاتر فجر حاصل و برآیند کارهای خوب سال های گذشته و یا یک سال قبل باشد، بسیاری از افرادی که موفق به دیدن آن نمایش ها نشده اند از این طریق بیشتر به سمت جشنواره جذب می شوند و قطعا جشنواره با استقبال بیشتری از سوی مردم مواجه می شود.

همچنین محمد یعقوبی از دیگر کارگردانان تئاتر نیز گفت: مطمئن نیستم این جشنواره اعتباری برای هنرمندان حرفه ای تئاتر به وجود بیاورد اما تردیدی نیست در فرصت سازی برای جوان ترها که بتوانند وارد بدنه حرفه ای تئاتر شوند، تاثیر مهمی دارد. وی بعد بین المللی این جشنواره را اینگونه ارزیابی کرد: به نظر من جشنواره تئاتر فجر در معرفی گروه های ایرانی به فضای بین المللی زیاد موفق نبوده است زیرا تعداد کارهای برگزیده جشنواره که بتوانند به سفرهای خارجی بروند، بسیار کم بوده؛ البته کارهایی کرده اما از جشنواره تئاتر فجر بیش از این انتظار می رود.