آرشیو شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۱۵۵
حوادث
۱۰

خبر

قتل معاون مدرسه در امریکا

گروه حوادث: یک نوجوان امریکایی با شلیک گلوله معاون مدرسه اش را به قتل رساند. به گزارش آسوشیتدپرس این نوجوان امریکایی که دچار بیماری روانی است در نبرسکا با تیراندازی به سوی معاون 58ساله دبیرستان، وی را به قتل رساند و مدیر را نیز به شدت زخمی کرد.

«رابرت باتلر» قاتل 17ساله، فرزند یکی از نیروهای امنیتی امریکاست و هنوز دو ماه از ورودش به این دبیرستان نگذشته بود. پلیس از ارائه اطلاعات درباره انگیزه این نوجوان خودداری کرد اما دوستان این نوجوان امریکایی گفتند بدرفتاری دیگران با وی سبب بروز چنین اعمالی شده است. دانش آموزانی که شاهد این حادثه بودند، اظهار داشتند به محض وقوع تیراندازی یکی از مسوولان این دبیرستان به سرعت به طرف ما دوید و از ما خواست در آشپزخانه ساختمان مخفی شویم. آنها همچنین گفتند اقدام این نوجوان امریکایی فضایی از وحشت را در سراسر این دبیرستان ایجاد کرده بود به گونه ای که دانش آموزانی که در اتاق ها پنهان شده بودند از شدت ترس گریه می کردند. رابرت، پیش از این در صفحه فیس بوک درباره اعمال خشن خود هشدار داده و گفته بود شرایط این دبیرستان سبب خشونت وی شده است.

کلاهبرداری به بهانه وارد کردن دام

گروه حوادث: فردی به بهانه وارد کردن دام از مرزهای شرقی کشور 42 میلیون تومان از دامداران شاهین شهر اصفهان کلاهبرداری کرد. در پی طرح شکایت از سوی دو نفر از شهروندان شاهین شهر مبنی بر اینکه فردی به نام علی با ارائه مدارک مراجع قانونی از آنان مبلغ 42 میلیون تومان بابت وارد کردن 50 هزار راس گوسفند از مرزهای شرقی کشور دریافت کرده ولی تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نداده و به تعهدات خود عمل نکرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران پس از شنیدن این شکایت ها به بازجویی از علی پرداختند. او ضمن تایید عقد قرارداد با شاکیان منکر کلاهبرداری شد و مدارک خود را که به ظاهر از مراجع قانونی برای وارد کردن دام از مرزهای شرقی کشور دریافت کرده بود به ماموران ارائه داد اما مشخص شد تمامی این مدارک جعلی است. در نهایت متهم اعتراف کرد با جعل این مدارک نزد دو دامدار رفته و گفته است برای وارد کردن دام مجوز دارد و با این ترفند آن دو را به پرداخت پول برای وارد کردن گوسفند ترغیب و نقشه مجرمانه اش را اجرا کرد.