آرشیو چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۱۵۳
صفحه آخر
۲۰

خبر

سجادپور: پروانه نمایش سینمایی «آسمان محبوب» در دست بررسی است

«علیرضا سجاد پور» پس از نامه اعتراض آمیز داریوش مهرجویی برای حضور فیلم «آسمان محبوب» در بخش ویدئویی جشنواره فیلم فجر، خبر از بررسی برای ارائه پروانه نمایش سینمایی به این فیلم داد. مدیرکل اداره ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در شرایط خاص و طبق مقررات امکان انتقال پروانه ساخت برای فیلم هایی که پروانه ویدئویی دارند، وجود دارد اما همه آثار ویدئویی قابل انتقال نیستند و تعداد کمی هستند که معمولا شامل کسب مجوز انتقال می شوند. او گفت: «انتقال پروانه ساخت فیلم «آسمان محبوب» اکنون در دست بررسی است و این امکان برای این فیلم وجود دارد.»

منتقدان آنلاین «شبکه اجتماعی» فینچر را انتخاب کردند

انجمن منتقدان آنلاین سینما برندگان جوایز سال 2010 را اعلام کرد که فیلم «شبکه اجتماعی» به کارگردانی دیوید فینچر جایزه بهترین فیلم سال را به دست آورد. این فیلم همچنین جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی را نیز به خود اختصاص داد. «شبکه اجتماعی» طی چند هفته گذشته جایزه بهترین فیلم سال را ازسوی انجمن های فیلم لس آنجلس، سانفرانسیسکو، فلوریدا، لندن، بوستون، تورنتو و نیویورک کسب کرده است. «شبکه اجتماعی» که ماه گذشته نامزد جایزه بهترین فیلم و کارگردانی از جوایز گلدن گلوب شد، توسط کمپانی کلمبیا پیکچرز تهیه و تولید شده است.

شبکه اپرا وینفری یک میلیون بیننده داشت

شبکه کابلی اپرا وینفری در اولین هفته پخش با استقبال بینندگان روبه رو شد. به گزارش خبرآنلاین، طبق آمار اولیه نیلسن که دوشنبه اعلام شد برنامه سه ساعته روز شنبه شبکه «OWN: شبکه اپرا وینفری» که ساعت 8 شب به وقت محلی پخش شد یک میلیون بیننده داشت. خود شبکه اعلام کرد بینندگانش بین ساعات 8 تا 9 در رتبه سوم شبکه های کابلی (شبکه های کابلی که تبلیغ پخش می کنند) قرار گرفت. در این ساعت بخش هایی از برنامه های گذشته وینفری، «فصل 25: پشت صحنه اپرا» پخش می شد. دو شبکه دیگر که بالاتر از «OWN» ایستادند «ESPN» و «شبکه یواس ای» بودند. میانگین بینندگان شبکه در روز یکشنبه 822 هزار نفر بود.