آرشیو سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۹، شماره ۲۲۷۷
استان ها
۲۳

افتتاح دو هزار و 979 واحد مسکن مهر در کردستان

شیرین حسامی

دنیای اقتصاد – سنندج – با حضور وزیر مسکن و شهرسازی در استان کردستان، دو هزار و 979 واحد مسکن مهر در این استان به بهره برداری رسید.

این واحدها به طور همزمان علاوه بر شهر سنندج؛ مرکز استان کردستان در شهرستان های مریوان، بیجار، سقز، بانه، قروه و کامیاران به متقاضیان واگذار شد. از مجموع این تعداد واحد واگذار شده یک هزار و 265 واحد در شهر سنندج، 418 واحد در سقز، 149 واحد در شهر مرزی بانه و 185 واحد در شهر بیجار واگذار شده است.

سهم شهر مرزی مریوان نیز از این واحدهای مسکونی 102 واحد، قروه 108 واحد و کامیاران 67 واحد اعلام شده است.

همچنین 435 واحد مسکن مهر نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 250 واحد نیز در بافت های فرسوده سطح استان کردستان به متقاضیان مسکن مهر واگذار شد.

بر اساس این گزارش تا سال آینده هشت هزار واحد مسکن مهر در این استان به بهره برداری می رسد، این در حالی است که تاکنون مرحله سفت کاری هفت هزار واحد مسکن مهر در استان کردستان تمام شده و سقف 10 هزار و 100 واحد نیز زده شده است. مهندس علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی در این مراسم گفت: یک میلیون و 800 هزار واحد مسکن مهر در کشور در حال ساخت است که از این تعداد یک صد هزار واحد در روستاها، یک صد هزار واحد در بافت های فرسوده و تعداد یک میلیون و 100 هزار واحد نیز در شهرهای بالای 25 هزار نفر و زیر 25 هزار نفر و شهرهای جدید ساخته می شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری 440 هزار واحد مسکن مهر در کشور تحویل متقاضیان می شود، افزود: 140 هزار واحد از این تعداد پاییز امسال تحویل شد.

وی افزود: سهم استان کردستان از این تعداد تحویل مسکن مهر، دو هزار و 979 واحد بود.

نیکزاد در شورای مسکن استان کردستان در سنندج نیز با اشاره به موفقیت های به دست آمده در قالب مسکن مهر گفت: این موفقیت ها نشان داد که با عزم و اهتمام جدی می توان مشکل مسکن را حل کرد.