آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۱۴
صفحه آخر
۲۸

شگفتی های جهان

کشف بزرگ ترین خانه عصر حجر چین

بقایایی از بزرگ ترین خانه متعلق به عصر حجر در چین توسط باستان شناسان در استان شانکسی این کشور کشف شد. این خانه پنج ضلعی که به گفته باستان شناسان «سالنی شهری» نام دارد متعلق به 3 تا 5 هزار سال پیش از میلاد مسیح بوده و در منطقه ژیاهی استان شانکسی شناسایی شده است. زیربنای این خانه 264 متر مربع بوده و طبق تخمین کارشناسان گنجایش حضور صدها نفر را دارد.

کشف بمب جنگ جهانی دوم در اتریش

مقامات دپارتمان خنثی سازی بمب در اتریش از کشف یک بمب عمل نکرده بر جای مانده از جنگ جهانی دوم در یکی از مناطق ساحلی این کشور خبر دادند. در گزارش رسانه های دولتی اتریش آمده است که این بمب 250 کیلوگرمی عمل نکرده برجای مانده از جنگ جهانی دوم در ناحیه «زیمرینگ» و در بندر «آلبرن» توسط ماهیگیران کشف شد. این بمب روز گذشته پیدا شد و ماموران بلافاصله به محل اعزام شده و آن را خنثی کردند.

واژگونی کامیون در اتریش جوی شیر به راه انداخت

مقامات دپارتمان پلیس جاده ای اتریش اعلام کردند که در پی واژگونی یک کامیون حامل شیر در یکی از بزرگراه های این کشور، جویی از شیر به راه افتاد. این مقام اتریشی در این باره به رسانه های دولتی این کشور یادآور شد: یک کامیون حامل بیش از 20 هزار لیتر شیر در جاده ای واقع در ناحیه «برائونا» واژگون شد و در این حادثه شیرهای این خودرو روی جاده سرازیر شد.

گاو روسی چهارقلو زایید

رسانه های روسیه اعلام کردند در زایمانی نادر یک گاو در منطقه «اورال» چهار گوساله به دنیا آورده است. به گزارش ایسنا «والرین گیمرانف» یکی از کارشناسان دام در منطقه «اورال» در مصاحبه ای با رسانه های دولتی روسیه خاطر نشان کرد: این گاو هشت ساله که «زویکا» نام دارد، روز گذشته چهار گوساله به دنیا آورد. این کارشناس در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی، تولد همزمان چهار گوساله از یک گاو را اتفاقی عجیب و باور نکردنی توصیف کرد.