آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۱۴
ایران اقتصادی
۷

صدور محصولات بزرگترین مجتمع پتروشیمی جهان به آفریقا

مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی از تونس، مصر، آفریقای جنوبی و مراکش به عنوان بازارهای جدید پتروشیمی ایران نام برد و گفت: سومین محموله صادراتی بزرگترین مجتمع پتروشیمی جهان (اروند) به شمال آفریقا ارسال شد.

رضا حمزه لو با بیان این که کشورهای قاره آفریقا یکی از بازارهای هدف صادرات محصولات پتروشیمی هستند، گفت: در حال حاضر برخی از محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری به کشورهای شمال آفریقا همچون تونس، مراکش، مصر یا آفریقای جنوبی صادر می شود.

وی با تاکید بر این که افزایش و متنوع سازی صدور محصولات پتروشیمی به مصر هم یکی از برنامه های اولویت دار برای توسعه بازارهای هدف ایران است، گفت: هم اکنون صادرات برخی از محصولات پتروشیمی ایران به این کشور آفریقایی در حال انجام است. وی با اشاره به آغاز تولید محصولات در مجتمع پتروشیمی اروند، از کشورهای آفریقایی به عنوان یکی از بازارهای هدف صادرات محصولات این واحد پتروشیمیایی یاد کرد و افزود: پیش بینی می شود با راه اندازی کامل مجتمع پتروشیمی اروند صادرات محصول پی.وی.سی به بازارهای بین المللی بویژه شمال آفریقا افزایش یابد.

وی با اعلام این که سومین محموله سودکاستیک این واحد پتروشیمی به یکی از کشورهای شمال آفریقا صادر شده است، اعلام کرد: مذاکرات با شرکت های خارجی برای انعقاد قراردادهایی به منظور صادرات محصولات پتروشیمی اروند در سال 2011 میلادی آغاز شده است.

پیشتر مذاکراتی با مصر برای صادرات پنج محصول عمده پتروشیمی شامل پلی پروپیلن، کود اوره، متانول، گریدهای پلیمر و پارازایلین آغاز شده بود.