آرشیو پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۳۰۵۸
سیاسی
۲

بیانیه 214 نماینده مجلس در حمایت از قیام مردم مصر

214 نماینده مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای از قیام مردم مصر حمایت کردند. در این بیانیه تصریح شده است ما نمایندگان ملت ایران معتقدیم همان گونه که مسوولیت بیش از 3 دهه دیکتاتوری در سرزمین مصر برعهده آمریکا و قدرت های غربی است، هم اکنون نیز مسوولیت خون شهدا و مجروحان قیام مصر بر عهده آن قدرت است، قدرتی که تلاش می کند به هر قیمت ممکن مانع خروج مصر از درون قلمرو استراتژیکی خود شود. در این بیانیه اظهار امیدواری شده است با هوش و ذکاوت همیشگی، ملت مصر مانع از اجرای سیاست های غربی، صهیونیستی در تحلیل و افت فرسایشی قیام یا انحراف آن از معیارهای اسلامی انتفاضه شود. 162 نماینده مجلس نیز در بیانیه ای انتخاب شهردار تهران را در همایش معتبر برترین های حمل و نقل تبریک گفتند.

لاریجانی: سرنیزه ها را از سر مردم بردارید

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بیداری ملت های منطقه متاثر از قیام تاریخی ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) علیه رژیم طاغوت و استکبار جهانی است.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در یادواره سرداران و 450 شهید شهرستان قدس استان تهران افزود: نهالی که ملت ایران 32 سال پیش کاشت امروز به ثمر نشسته و نتیجه آن بیداری ملت های منطقه است.وی با اشاره به قیام مردم تونس و مصر علیه حکومت های دیکتاتوری گفت: چنین رویدادهایی نتیجه نادیده گرفته شدن عزت، کرامت و خواست مردم این کشور هاست.

لاریجانی پایبند نبودن دولتمردان به دموکراسی را از جمله دلایل ایجاد خفقان در برخی کشورهای منطقه دانست و بر لزوم دخالت نکردن آمریکا در امور این کشورها تاکید کرد.وی افزود: مسوولان آمریکایی طی روزهای اخیر در ارتباط با مسائل مصر چند نوع موضعگیری داشته اند و ادامه حضور مقام های فعلی را خواستار شده اند.رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به مقام های آمریکایی گفت: سر نیزه ها را از سر مردم این کشورها بردارید، آنان مسیر خودشان را خواهند یافت.