آرشیو شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۲۲
داخلی
۳

دیگه چه خبر؟

تلویزیون اسرائیل: انقلاب مصر ما را به سال 57 برد

خبر اول این که شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی تصاویر متعددی از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در بهمن سال 1357 را پخش و قیام مردم مصر را با آن مقایسه کرده است. به گزارش شبکه خبری العالم، گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: انقلاب مصر، رویدادهای انقلاب اسلامی ایران در 1979 را در اذهان ما تداعی می کند؛ تصاویری که از تحولات مصر در رسانه های جهان پخش می شود شباهت بسیاری با تصاویر منتشره از انقلاب اسلامی ایران دارد و در یک کلام تحولات مصر ما را به ایران سال 1979 برد. در این گزارش آمده است: مردم ایران از نظام شاهنشاهی که با تکیه بر ارتش و دستگاه امنیتی رعب انگیز، حاکمیت خود را بر آنها تحمیل کرده بود، به ستوه آمدند و با رهبری روحانیت علیه این نظام پیرو مطلق غرب قیام کردند و این در حالی بود که رئیس جمهور وقت امریکا دولت شاهنشاهی ایران را سرمایه راهبردی بزرگی برای پیشبرد اهداف واشنگتن و متحدانش در منطقه می دانست.

رابطه اتحادیه اروپا با ایران را به خطر نیندازید!

خبر دیگر این که دو تن از نمایندگان پارلمان اروپا با ارسال نامه ای به وزیر امور خارجه هلند، از وی خواستند که رابطه اتحادیه اروپا با ایران را به خطر نیندازد. ماریچه اسخاکه، نماینده هلندی حزب دموکرات ها در پارلمان اروپا و باربارا لوخ بیلر نماینده حزب سبزها در این پارلمان در نامه ای به اوری روزنتال وزیر امور خارجه هلند به وی تذکر دادند که مشکلات هلند با ایران را به اتحادیه اروپا تعمیم ندهد. به نوشته روزنامه آلخمین داخبلاد هلند، در این نامه که روز چهارشنبه ارسال شد، آمده است: مشکلات میان لاهه و تهران نباید بر روابط اتحادیه اروپا با ایران تاثیر بگذارد. این دو نماینده پارلمان اتحادیه اروپا از روزنتال خواسته اند تا با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همکاری سازنده ای داشته باشد.

آموزش خبرنگاری به افغان ها توسط ارتش امریکا

با خبر شدیم که کارگاه دیپلماسی عمومی در افغانستان، سربازها و افغان ها را برای آموزش شیوه های خبرنگاری در راستای اهداف دیپلماسی عمومی امریکا توسط ارتش امریکا گرد هم آورد و به آنها شیوه های خبرنگاری در راستای اهداف دیپلماسی عمومی امریکا را آموزش داده است. یکی از این اساتید ستوان یکم، «دیوید گیلسپی»، متخصص رسانه اجتماعی است که جوایز زیادی را در رشته خبرنگاری در امریکا کسب کرده است.