آرشیو شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۲۲
داخلی
۳

گزیده اخبار

اقدام پیشدستانه لندن در قبال احتمال اخراج سفیر انگلیس از تهران

دست آخر این که خبرگزاری رویترز گزارش داد: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی قرار است سفیر انگلیس در تهران که عملکرد وی در دخالت در امور داخلی کشورمان بارها مورد انتقاد مردم کشورمان قرار گرفته را به ‎سمت نماینده غیرنظامی جدید خود در کابل منصوب کند. براساس گزارش این خبرگزاری انگلیسی، سایمون گس فروردین سال آینده جایگزین «مارک سدویل»، دیگر انگلیسی خواهد شد که یک سال سمت نمایندگی غیرنظامی ناتو را در کابل داشته است.

ایران پرنفوذترین قدرت در منطقه و دنیاست

دادستان کل کشور گفت: مجاهدت، شعار، شعور و حماسه مردم ایران امروز به ثمر نشسته و در بین ملت های آزادی بخش، مردم ایران به عنوان اسوه و الگو در جهت مبارزه با ظلم و ستم و دیکتاتوری مطرح شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در پایان مراسم 22 بهمن و در جمع راهپیمایان شیرازی از جمهوری اسلامی به عنوان پرنفوذترین قدرت منطقه و دنیا یاد کرد و گفت: هر جا امروز صدایی بلند است، حتما یک طرف آن ایران اسلامی قرار دارد و از لحاظ ساختار و ماهیت، این نظام در دنیا بی همتاست.

وی همچنین گفت: آنچه ما را به قله های عزت و شرافت رسانده، تکیه بر اسلام، اطاعت بی چون و چرا از ولایت فقیه، بصیرت و وحدت کلمه بود و علت استمرار انقلاب هم همین نکات است.