آرشیو شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۲۲
اجتماعی
۴

گزیده اخبار

خریداری 70 درصد دستگاه های شتاب دهنده پزشکی در دولت های نهم و دهم

معاون امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نزدیک به 70 درصد دستگاه های شتاب دهنده برای بیماران سرطانی در کشور تنها در دولت نهم و دهم خریداری شده است.

سیدرمضان محسن پور در مراسم بهره برداری از اولین دستگاه شتاب دهنده خطی شمال کشوردر بیمارستان پرتودرمانی شهید رجایی بابلسر افزود: در حال حاضر یکصد مرکز هسته ای در کشور وجود دارد که دارای قریب به یکصد دستگاه شتاب دهنده می باشد. توجه مردم نسبت به سلامت و نیاز به پیشرفت تکنولوژی، باعث شد که در حوزه سلامت خودمان را آماده کنیم و با تلاش برای پاسخگویی به نیاز مردم، علاوه بر درمان بیماری های جسمی، بیماری های روانی، اجتماعی و معنوی را هم درمان کنیم.

تشکیل معاونت ورزش و تندرستی در سازمان امور دانشجویان

معاون دانشجویی وزارت علوم با اشاره به تشکیل سازمان امور دانشجویان، گفت: تشکیل معاونت ورزش و تندرستی در این سازمان به تصویب رسیده است که با اجرایی شدن آن، هدایت ورزش دانشجویی کشور از اداره کل

تربیت بدنی به معاونت وزارت ارتقا می یابد و همین موضوع دست ورزش دانشجویی کشور را از لحاظ امکانات و امور اجرایی بازتر خواهد کرد.

محمود ملاباشی در چهلمین گردهمایی مشترک مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها، با ابراز خرسندی از برگزاری این گردهمایی ها، عنوان کرد: هدف از برگزاری چنین مراسمی یکپارچگی ورزش دانشجویی کشور است و امیدواریم مجموعه این کارها به وحدت ورزش دانشجویی کشور بینجامد.