آرشیو شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۲۲
بورس
۱۰

خرید و فروش سهام عدالت، غیر قانونی است

نایب رئیس هیات مدیره سرمایه گذاری استان تهران اعلام کرد: خرید و فروش سهام عدالت غیر قانونی است.

اکبر حیدری اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی و وزارت تعاون هیچ گونه مجوزی در خصوص قانونی بودن خرید و فروش سهام عدالت صادر نکرده اند و شهروندان نباید فریب سودجویان را بخورند.

وی با بیان این که برگه سهام عدالت در دفاتر ثبت اسناد قابل واگذاری به غیر نیست، اذعان داشت: مجموعه «سهام عدالت» در شهرستان ها در قالب شرکت های تعاونی و در استان ها در قالب شرکت های سرمایه گذاری استانی و بر مبنای قوانین تجارت و تعاون در حال فعالیت هستند و چنانچه مجوزی در خصوص خرید و فروش اوراق سهام صادر شود، مراتب در بورس و شرکت های وابسته دنبال می شود. مدیرشرکت تعاونی سهام عدالت شهرستان کرج ارزش واقعی برگه سهام عدالت را فراتر از قیمت اسمی آن دانست و گفت: انتقال برگه سهام عدالت در دفاتر ثبت اسناد برای هیچ یک از طرفین حقوق قانونی ایجاد نمی کند چرا که تا قبل از صدور مجوز خرید و فروش سهام عدالت از سوی مراجع ذی صلاح، شرکت های تعاونی شهرستانی و سرمایه گذاری های استانی صرفا نامی را که بر روی برگه قید شده است به عنوان مالک قانونی به رسمیت می شناسند.

وی اظهار امیدواری کرد که با سهامی عام شدن شرکت های تعاونی شهرستانی و سرمایه گذاری های استانی امکان معامله سهام عدالت در بورس فراهم شود.