آرشیو چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۲۶
تولید
۹

یک خط خبر

مذاکره تولید کنندگان ایرانی با یک شرکت اروپایی برای طراحی و تولید پلت فرم های ملی خودرو آغاز شده است. وزارت صنایع برای طراحی دو پلت فرم ملی توسط شرکت های خودروساز و تولید 3 مدل خودرو بر روی هر کدام از این پلت فرم ها مصوبه داشته است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت از نهایی شدن بسته حمایتی صادرات غیرنفتی تا پایان سال جاری خبر داد.

حمید صافدل گفت: بخش صنعت بسته جداگانه ای دارد که ترکیبی از تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی صنعت است و به همت وزارت صنایع تهیه شده است و مکمل آن برای دسترسی به بازارهای هدف، ماندگاری در این بازارها و حضور پررنگ در توسعه صادرات، بسته حمایتی صادرات است.

صافدل تصریح کرد: بسته حمایتی صادرات غیرنفتی، متشکل از راهکارهای تسهیل تجارت، روان سازی تجارت، تسهیل قوانین و مقررات و اعطای تسهیلات ارزان قیمت و حمایت های مستقیم نقدی است.

آئین نامه صنایع ریلی از مدت ها پیش تدوین شد اما این آئین نامه روی کاغذ مانده و هنوز ابلاغ نشده است. این در حالی است که واگن سازان مدعی شده اند با کاهش واردات می توانند نیاز کشور را پاسخگو باشند.

طی 10 ماهه منتهی به دی ماه سال جاری، مجموع تولید محصولات نهایی فولاد مشتمل بر ورق گرم و سایر محصولات نهایی فولاد توسط واحدهای تولیدکننده بخش دولتی کشور بالغ بر 9 میلیون و 568 هزارتن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 15 درصدی را نشان می دهد.

233 طرح بزرگ و کوچک صنعتی و معدنی استان فارس با بیش از 7 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در نیمه اول اسفند امسال در قالب جشنواره صنعت و معدن به بهره برداری می رسد. از این میزان سرمایه گذاری 610 میلیارد تومان ایجادی و 102 میلیارد تومان توسعه ای است.