آرشیو پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۱۱۸۷
جامعه
۱۱

رییس سازمان سنجش خبر داد: گزارش چند مورد جزیی امنیتی در نخستین روز آزمون

ایسنا: رییس سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش حدود 60 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد90 خبر داد و افزود: نتایج نهایی آزمون نیمه اول شهریور ماه اعلام می شود.

دکتر محمدحسین سرورالدین در حاشیه بازدید از آزمون کارشناسی ارشد 90 در حوزه دانشکده فنی دانشگاه تهران با بیان اینکه برای 951 هزار و 813 داوطلب کارت آزمون صادر شده است، ادامه داد: تعداد داوطلبان واقعی آزمون 871 هزار و 800 نفر است که با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان رشته شناور را انتخاب کرده اند 951 هزار و 813 کارت صادر شده است. وی با اشاره به ادامه برگزاری آزمون تا روز جمعه در 142 کد رشته امتحانی، گفت: آزمون صبح روز گذشته در 11 کد رشته با رقابت 191 هزار داوطلب و آزمون بعد از ظهر در 11 کد رشته با رقابت 176 هزار داوطلب برگزار شد.

سرورالدین با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد صبح امروز در 67 کد رشته امتحانی با رقابت 183 هزار داوطلب و آزمون بعد از ظهر امروز در 8 کد رشته امتحانی با رقابت 179 هزار داوطلب برگزار می شود، اظهارکرد: آزمون صبح روز جمعه 29 بهمن هم با رقابت 168 هزار و 500 داوطلب و آزمون بعد از ظهر جمعه با رقابت 144 هزار داوطلب برگزار می شود. وی با اشاره به 115 حوزه اصلی آزمون کارشناسی ارشد 90 گفت: 33 حوزه امتحانی بوده است. رییس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت آزمون کارشناسی ارشد، خاطرنشان کرد: فقط موارد جزیی در آزمون روز گذشته گزارش شده است که البته تاثیری در روند آزمون نداشته است. وی افزود: در آزمون صبح روز گذشته گزارش یکی دو مورد بردن تلفن همراه توسط داوطلبان در حوزه آزمون بوده است که از آنان گرفته شده و تاثیری در امنیت آزمون نداشته است. سرورالدین با اشاره به پذیرش 60 هزار داوطلب در آزمون امسال خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش نسبت به سال گذشته 15 هزار نفر رشد داشته است. رییس سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه آزمون در دهه اول خرداد ماه و انتشار کلید سوالات آزمون از 7 تا 27 اسفند ماه خبر داد و افزود: نتایج نهایی آزمون در نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد. وی درباره نحوه انتخاب رشته گفت: داوطلبان می توانند در صورت مجاز شدن یک رشته را در محل های مختلف انتخاب کنند.