آرشیو شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۴۷۳۳
داخلی
۳

در هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید شد

محاکمه سران فتنه و مرزبندی شفاف خواص با فتنه گران

گروه سیاسی هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار و در بیانیه پایانی آن ضمن اعلام درخواست محاکمه سران فتنه بر ضرورت مرزبندی شفاف و صریح نخبگان با خواص و فعالان سیاسی با جریان فتنه امریکایی و صهیونیستی تاکید شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری حضور روحانیت در صحنه اجتماع را ضروری دانست و روز انزوای روحانیت را روز نابودی دانست.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری گفت: دست های استعمار می کوشد تا انقلاب را منحرف کند و جنایات وحشتناکی در حال انجام است که استفاده از هواپیما، ارتش، ناو و توپخانه که از پول مردم تهیه شده علیه مردم دست خالی و بی دفاع نشانگر این مطلب است.

آیت الله مصباح یزدی نیز در این اجلاسیه تصریح کرد: قطعا اگر تحول در حوزه های علمیه قبل از تحقق انقلاب اسلامی اتفاق نمی افتاد، انقلاب به ثمر نمی رسید. وی با اشاره به تحولات عظیم انقلاب اسلامی در 32 سال اخیر اذعان داشت: تحولات کشورهای منطقه مرهون انقلاب اسلامی است و هر شخصی که از بصیرت کافی و لازم برخوردار باشد، می داند این تحولات به برکت انقلاب اسلامی و صدای عدالتخواهی آن مرد الهی است. آیت الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز طی سخنانی تصریح کرد: مسئولیت حوزه ها اقدام عملی برای پیاده سازی معارف اسلامی در جوامع اسلامی است. همچنین مدیر حوزه های علمیه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به عدم موازی کاری نهادهای علمی و پژوهشی حوزه گفت: برای رفع دغدغه های رهبری تلاش می کنیم.

آیت الله مقتدایی با اشاره به دیگر دغدغه های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سفر به قم گفت: ایشان تاکید داشتند که نباید میان نهادهای علمی - پژوهشی حوزوی موازی کاری باشد، بلکه باید با هماهنگی، بهترین استفاده را از فرصت های پیش رو برد. حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس این اجلاسیه نیز طی سخنانی گفت: امروز وقت حرکتی تاریخی است؛ چراکه دشمنان انقلاب اسلامی ایران، روحانی ارزش مدار را ضدارزش های انسانی معرفی کرده و با این حال رسالت روحانیت چندین برابر شده است.