آرشیو شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۴۷۳۳
صفحه آخر
۲۸

شگفتی های جهان

فروش بستنی از شیر مادران انگلیسی

یک رستوران در لندن بستنی از شیر مادر می فروشد. به گزارش ایسنا «مت اوکانر» مخترع این بستنی در این باره به خبرگزاری رسمی انگلستان گفت: برای تهیه این بستنی که رستوران «کاونت گاردن» برای اولین بار آن را به فروش می رساند، ما از مادران درخواست کردیم تا شیر خود را هدیه دهند. این مخترع در ادامه خاطر نشان کرد: این بستنی «بچه عجیب» نام گرفته و از شیر 15 مادر تهیه شده که طعم لیمو و وانیل دارد. هر لیوان از این بستنی 14 پوند است.

ورود تمساح غول پیکر به یک منزل مسکونی

اورژانس برزیل اعلام کرد که در پی ورود غیر منتظره یک تمساح غول پیکر به منزل مسکونی یک زن جوان، وی از ترس شوکه و راهی بیمارستان شد. «لوئیس کلودیو فاریاس» رئیس آتش نشانی منطقه «پارا» در برزیل در این باره عنوان کرد: این زن جوان که خواست نامش فاش نشود، روز گذشته با دیدن یک تمساح یک و نیم متری از ترس شوکه شد و با کمک همسایه هایش به بیمارستان انتقال یافت. تمساح که پشت مبل پنهان شده بود، از خانه گریخت.

حراج یک قطعه از تاریخ فضا

یک حراجی در نیویورک قطعه ای از تاریخ فضایی را به حراج خواهد گذاشت. به گزارش واحد مرکزی خبر قرار است در این حراجی کپسول فضایی وستوک اتحاد شوروی سابق به بالاترین قیمت فروخته شود. کپسول وستوک نخستین کپسول فضایی است که نخستین مرد و زن از جمله یوری گاگارین را با خود به فضا برد. این کپسول در ماه آوریل فروخته خواهد شد. یوری گاگارین در دوازدهم آوریل سال 1961نخستین انسانی بود که با کپسول وستوک به فضا رفت.

احتمال ممنوعیت حمل چوب بیسبال در سوئد

رسانه های سوئدی از امکان ممنوعیت حمل چوب بیسبال دراین کشور خبر دادند اما هنوز تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده است. به گزارش خبرگزاری فارس پرونده مردی در شهر مالمو که چوب بیسبال را در خودروی خود حمل کرده و از آن به عنوان وسیله ای جهت مبارزه استفاده می کرده است جنجال زیادی به پا کرده تا جایی که حمل این چوب به احتمال زیاد ممنوع خواهد شد. جالب آنکه بسیاری از سوئدی ها در خودروی خود چوب بیسبال برای بازی دارند.