آرشیو شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۴۷۳۹
اجتماعی
۴

سلطانخواه با اعطای مدال به دانش آموزان برگزیده المپیادهای علمی کشور

نخبگان در سطوح مختلف تحصیلی جوایز حمایتی می گیرند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کرد: 293 دانش آموز مدال آور المپیاد های کشوری از مهر سال 90 به جمع خانواده بنیاد ملی نخبگان خواهند پیوست تا در کنار استعداد های شناسایی شده، به فعالیت علمی بپردازند.

نسرین سلطانخواه در مراسم اعطای مدال به دانش آموزان برگزیده المپیاد های علمی کشور با اشاره به حمایت های بنیاد ملی نخبگان از این افراد از جمله اعطای جوایز حمایتی در سطوح یک تا سه و استمرار این جوایز در سطوح مختلف تحصیلی، گفت: یکی دیگر از این تسهیلات، گذراندن دوران خدمت سربازی نخبگان پسر به منظور رفع نیازهای پژوهشی نیروهای مسلح است که به جای محیط پادگان، در پژوهشگاه ها صورت می گیرد.

در این زمینه تاکنون 3 هزار و 150 نخبه از این تسهیلات بهره مند شده اند. وی افزود: اعطای پژوهانه، فراهم کردن امکان حضور در کنفرانس های علمی جهانی و اعطای تسهیلات به تعاونی ها و شرکت های دانش بنیان، از دیگر اقداماتی است که در سال های گذشته برای حمایت از نخبگان انجام شده است.

تصویب طرح «دانشگاه جامع فرهنگیان» و جذب دانشجو از مهر 90 وزیر آموزش و پرورش هم در این مراسم با اشاره به تصویب طرح ایجاد دانشگاه جامع فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به این ترتیب، به دنبال احیای تمام عیار تربیت معلم و جذب دانشجو از اول مهر سال آینده هستیم. حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به این که در این طرح به سمت استانی شدن مراکز تربیت معلم حرکت می کنیم، اظهار کرد: براین اساس در هر استان یک مرکز با هیات امنای مشخصی متشکل از مسئولان استانی و یکی از روسای دانشگاه های استان، برخی اعضای هیات علمی تربیت معلم و مسئولان ارشد آموزش و پرورش استان با نگرش بومی و رویکرد جذب افراد نخبه در تربیت معلم ایجاد شده است. حاجی بابایی درباره تعیین تکلیف دانشجویان فعلی مراکز تربیت معلم و مشخص شدن وضع استخدام آنها توضیح داد: در حال حاضر برای رفع مشکل 8 هزار و 500 دانشجوی تربیت معلم با رئیس جمهور مکاتبه کرده ایم و وی نیز دستور پیگیری این موضوع را به معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری داده است.