آرشیو شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۴۷۳۹
اجتماعی
۴

دو خط خبر

تعیین هیات امنای دانشگاه آزاد تا 17 اسفند. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار امیدواری کرده است تا در هفته آینده ترکیب هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب برسد تا پیشنهاد رئیس جدید دانشگاه آزاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود.

سلامت روانی و جسمی دانشجویان سال آخر ارزیابی می شود. یعقوبی، مسئول دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم اعلام کرده است که سالانه بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای سنجش وضعیت سلامت روان و جسم دانشجویان دانشگاه های دولتی در بدو ورود هزینه می شود.

در دیدار وزیران بهداشت ایران و قطر توسعه همکاری های درمانی و پزشکی بررسی شد. مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت و درمان کشورمان در دیدار با عبدالله بن خالد القحطانی همتای قطری خود با تشریح برخی دستاوردهای ارزشمند دانشمندان جوان ایران در تولیدات دارویی و پزشکی و درمان بیماری های خاص با استفاده از سلول های بنیادین، آمادگی کشورمان را برای همکاری، تبادل تجربیات و ارائه خدمات و تجربیات پزشکی و درمانی با استفاده از علوم و فناوری های جدید به مردم و دولت قطر اعلام کرد.

توزیع پیک نوروزی دانش آموزان ابتدایی از هفته آخر اسفند. علیرضا رحیمی، مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که امسال پیک های نوروزی دانش آموزان ابتدایی به دو شیوه «متمرکز» و «غیرمتمرکز» تولید شده و بر اساس آن، سیاست های کلی در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش استان ها قرار گرفته است.

اعلام جزئیات دستورالعمل ساماندهی اموال و امور مالی مجتمع های آموزشی و پرورشی روستایی. در بخشی از این دستورالعمل که از سوی وحید کیارشی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران کل وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استان ها آمده است: ضرورت دارد نسبت به بستن حساب های بانکی مدارس اقماری و زیر پوشش و انتقال موجودی حساب بانکی این مدارس به حساب بانکی مجتمع آموزشی از تاریخ انتقال مدیریت اقدام شود.

سامانه غیر حضوری سازمان ثبت احوال راه اندازی خواهد شد. محمدرضا انصاری، قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور گفته است این سازمان تلاش دارد تا مردم بتوانند خدمات مربوط به سجلی، کارت ملی و برخی فعالیت های هویتی را بدون مراجعه حضوری انجام دهند.