آرشیو شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۴۷۳۹
ایران زمین
۲۷

گندم نامرغوب خریداری نمی شود

شهرکرد - خبرنگار «ایران» از سال آینده گندم نامرغوب کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری نمی شود.

علی اصغر عنابستانی استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه آرد و نان استان با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به ضرورت ارتقای کیفیت نان در این استان به دنبال اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها، گندم نامرغوب کشاورزان خریداری نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به کمبود و قیمت بالای سبوس در چهارمحال و بختیاری، گفت: باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تا پیش از برداشت محصول جدید گندم برای مدت چهار ماه آینده، 50 هزار تن گندم در انبارهای استان ذخیره شده است.

عنابستانی با بیان این که 15درصد از میزان گندم ذخیره در انبارهای استان به سبوس تبدیل خواهد شد، گفت: باتوجه به توافقات صورت گرفته این میزان سبوس تولیدی با قیمت پایه به ازای هر کیلو یک هزار و 900 ریال از کارخانجات توسط اتحادیه آرد و نان استان خریداری و با قیمت 2 هزار ریال بین دامداران توزیع می شود.

وی تاکید کرد: به منظور مشخص شدن میزان سهم سبوس تولیدی کارخانجات و سبوس موجود در بازار،ابتدا خروجی کارخانجات محاسبه و 15 درصد آن که به سبوس تبدیل می شود با قیمت هر کیلو یک هزار و 900 ریال توسط اتحادیه ها از کارخانجات خریداری و با قیمت 2 هزار ریال مستقیما در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت. برهمین اساس لازم است تا کمیته ای تشکیل شود تا با نظارت بر روند این امر بستر اجرایی شدن این طرح را در کوتاه ترین زمان محقق سازند.