آرشیو شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۴۷۳۹
ایران زمین
۲۷

برگزاری جشنواره بین المللی پویانمایی در همدان

همدان - خبرنگار «ایران» هفتمین جشنواره بین المللی پویانمایی در همدان برگزار می شود.

پرویز ابراهیمی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با بیان این خبراظهار داشت: در این جشنواره 825 اثر بین المللی از 76 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد 135 اثر به جشنواره راه یافته اند، از ایران نیز 700 اثر به جشنواره ارسال شده که 76 اثر به جشنواره راه یافته اند و در زمان برگزاری جشنواره اکران خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم که این جشنواره در فعال ترشدن سینماها تاثیرداشته باشد وصدا و سیما هم این فرصت را برای تحلیل و نقد این جشنواره از دست ندهد.

ابراهیمی گفت:هدف ازبرگزاری این جشنواره درهمدان علاوه بر بار رسانه ای آن، به دلیل انیمیشن خیز بودن استان است. تلاش ما این است که با برگزاری این جشنواره سطح فکری کودکان و نوجوانان را بالاببریم و با توجه به محدود بودن زمان، امیدواریم با آمدن این جشنواره، رشد انیمیشن استان تا سال 91 دو برابر شود و شاهد پربارتر شدن فعالیت استان در این زمینه باشیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به تخصصی بودن جشنواره انیمیشن و محدود بودن بودجه تبلیغات این جشنواره افزود: تبلیغات این جشنواره به صورت محدود بوده و در محیط کانون و مراکز مرتبط صورت گرفته ولی بازدید از برنامه ها برای عموم آزاد و به صورت رایگان خواهد بود و این انیمیشن ها در سالن سینمای کانون با ظرفیت 200 نفر در شش سانس اکران خواهد شد. این جشنواره 15 تا 19 اسفندماه در محل سینما کانون همدان همزمان با تهران و مازندران برگزار خواهد شد.