آرشیو شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۴۷۳۹
بورس
۱۰

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی اعلام کرد

تدارک سهام عدالت برای 75 میلیون ایرانی

مدیر عامل سازمان خصوصی سازی با بیان این که بر اساس اشاره رئیس جمهور سهام عدالت برای 75 میلیون ایرانی تدارک دیده شده است، گفت: 40 تا 50 درصد واگذاری ها در بخش خصوصی به سهام عدالت بوده است.

پیمان نوری اعلام کرد: همانگونه که رئیس جمهور اشاره کرد روند سهام عدالت برای جمعیت 75 میلیون نفری تدارک دیده شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که سهام عدالت کارگران نیز در بین آنها توزیع می شود، از برگزاری جلسه ای با مدیران استانی وزارت اقتصاد در کل کشور خبر داد و افزود: در این جلسه در مورد کیفیت و چگونگی ادامه توزیع و تدارک سهام عدالت با سقف مورد نظر رئیس جمهور جلسه ای برگزار شده است.

نوری با تاکید بر اینکه گروه های کارگران ساختمانی و افرادی که تا کنون سهام عدالت دریافت نکرده اند، سهام عدالت دریافت خواهند کرد، گفت: در فازهای قبلی 43 میلیون دعوت نامه برای مشمولان ارسال شد که نهایتا 38میلیون نفر فرم مربوطه را تکمیل کردند.

وی توزیع سهام عدالت بین 37 میلیون سهامدار را کار بسیار بزرگی توصیف و عنوان کرد: با ادامه و به روز کردن تعداد، بر اساس آخرین آمار جمعیتی امیدواریم که کارهای مربوطه را تا آخر سال انجام دهیم.

رئیس هیات عامل سازمان خصوصی سازی از پرداخت سود سهام عدالت استان ها خبر داد و گفت: باید مجامع شرکت های سهامی عدالت تشکیل و وضعیت سود و زیان آنها مشخص گردد تا پرداخت سهام عدالت انجام شود.

به گفته وی آنچه در سهام عدالت ازاهمیت ویژه ای برخوردار است و در برنامه سال 90 باید با جدیت دنبال کنیم بحث فرهنگ سازی سهام عدالت است.

وی تصریح کرد: سهام عدالت، سهام خرد در دست افراد است و این نوعی خصوصی سازی و واگذاری به بخش خصوصی است. نوری خصوصی ترین سهام را سهام عدالت که در سطح آحاد جامعه صورت می گیرد دانست و گفت: اگر آمار مربوط به سهام عدالت را به واگذاری های بخش خصوصی اضافه کنیم رقم واگذاری سهام دولتی به بخش خصوصی بسیار متفاوت تر از آماری که هم اکنون اعلام می شود خواهد شد.

مدیر عامل سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: آنچه از اهمیت برخوردار است فرهنگ سازی سهامداری بین آحاد جامعه است و افرادی که دارای سهام عدالت هستند باید نسبت به آثار اقتصادی این سهام در زندگی خود و کارکردهای سهام عدالت آگاه باشند.