آرشیو شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۴۷۳۹
فرهنگ و هنر
۲۱

فردا با جایزه شهید غنی پور

شهید حبیب غنی پور اسطوره مردمی سال های دفاع و خاطره حالابه نامی ماندگار میان اهل ادب تبدیل شده است. طی سال های اخیر جایزه ادبی شهید غنی پور به سرعت مورد توجه نویسندگان جدی نویس قرار گرفت و حضور در جشنواره ای که به یاد و نام او برپا شده بود، همچون یک تعهد و احترام اجتماعی مطرح گشت. فردا (یکشنبه) جایزه شهید غنی پور در تالار مهر حوزه هنری اهدا می شود. با مروری بر کتاب های نامزد این جایزه و ترکیب نویسندگان آن از رقابتی تنگاتنگ خبر می دهد که امکان اشاره به فرد نهایی سخت است.

«مهمانی با کلاغ ها» نوشته زهرا پورقربان از نشر افراز، «عروس بید» نوشته یوسف علیخانی از نشر آموت، «بماند» نوشته بهناز علیپور گسکری از نشر چشمه و «استکان کمرباریک مادری» نوشته حسن رحیم پور از انتشارات قدیانی نامزد دریافت جایزه کتاب سال شهید حبیب غنی پور در بخش مجموعه داستان کوتاه با موضوع آزاد هستند.

بنا بر اعلام، احمد بیگدلی، محمد مهدوی شجاعی و محمد محمودی نورآباد از میان 140 عنوان مجموعه داستان کوتاه ارسالی به دبیرخانه، کتاب های یادشده را شایسته عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی کرده اند.

آنچنان که از کتاب ها و نویسندگان یادشده در می یابیم، بسیاری از آنها جوایز مطرح و درجه یک از جمله جلال آل احمد و... را به خود اختصاص داده اند. اما به راستی برنده جایزه شهید غنی پور کیست؟