آرشیو دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۳۰۹۰
جامعه
۱۷

مراقب کلاهبرداران حقوقی باشید

رئیس اتحادیه کانون های وکلای ایران با انتقاد از توزیع برگه های تبلیغاتی از سوی برخی وکلاو موسسات حقوقی گفت: هرگونه تبلیغات توسط وکلای عضو کانون ممنوع است و آنهایی که اقدام به تبلیغات می کنند، کلاهبردارند.

بهمن کشاورز در گفت وگو با مهر در مورد توزیع برگه های تبلیغاتی از سوی برخی وکلاو موسسات حقوقی با عناوین وکالت یک ساله با پرداخت 100 تا 300 هزار تومان گفت: هر نوع اقدام تبلیغاتی از سوی وکلای وابسته به کانون های وکلاممنوع است و کانون با وکیلی که تبلیغ کند، برخورد انتظامی شدید می کند.

وی افزود: این آگهی ها به هیچ عنوان منتسب به وکلای دادگستری ها نیست و قطعا مربوط به افراد دیگری است که بعضا وکیل و حقوقدان نیستند و با این اقدامات کلاهبرداری می کنند.

رئیس اتحادیه کانون های وکلای ایران اظهار کرد: گروهی از وکلامجوزهای خود را از مرکز مشاوران قضایی معروف به ماده 187 دریافت می کنند و برخلاف قانون کانون های وکلا، اینها قانونی برای منع تبلیغات ندارند؛ در حالی که در قاموس وکالت تبلیغات جایگاهی ندارد.

کشاورز به شهروندان هشدار داد تا در دام تبلیغات دروغین گرفتار نشوند و در صورت مشاهده هرگونه تبلیغات با شماره تلفن 88702291 مربوط به اتحادیه سراسری وکلاو همچنین 88886426 کانون وکلای مرکز تماس گرفته و این موارد را گزارش کنند.