آرشیو دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۳۰۹۰
اقتصادی
۴

وزیر کشور: مشکل اشتغال تا 2 سال آینده حل می شود

وزیر کشور گفت: سهم هر استان برای هدفگذاری 5 / 2 میلیونی اشتغال در سال 1390 بدقت مشخص شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مصطفی محمدنجار در حاشیه آخرین همایش استانداران سراسر کشور در سال 1389 در جمع خبرنگاران، اشتغال را یکی از دغدغه های اصلی دولت دانست و افزود: بنا به نظر رئیس جمهور، تا 2 سال آینده مشکل اشتغال در کشور حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای اشتغال در سال آینده برنامه ریزی هایی صورت گرفته و به این منظور به استانداران اختیارات تام داده شده است.

وزیر کشور گفت: هدفگذاری سال 1389 مبنی بر ایجاد یک میلیون و 100 هزار شغل تحقق یافته است و با توجه به آمار مسکن مهر، این میزان یک میلیون و 600 هزار شغل را نشان می دهد که بیش از اهداف امسال است.

همچنین محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور، در این همایش با اشاره به فرصت های شغلی ایجاد شده در سال 89، اظهار کرد: ایجاد اشتغال بیش از میزان تعهد شده از موفقیت های دولت بود که با هماهنگی استانداران سراسر کشور صورت گرفت و دولت درصدد است سال آینده نیز 2 میلیون و 500 هزار شغل ایجاد کند.

وی گفت: سال گذشته به رغم امکانات کم برای ایجاد یک میلیون و 100 هزار شغل برنامه ریزی شد و با وجود برخی موانع و مشکلات تاکنون بیش از یک میلیون و 600 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است. وی با بیان این که سال آینده امکانات و شرایط بهتری در اختیار دولت خواهد بود، خاطرنشان کرد: سال آینده بودجه عمرانی کشور در کنار پیگیری های دولت برای حضور جدی تر بخش خصوصی شرایط بهتری برای اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: از جمله مواردی که اشتغالزایی را در سال آینده آسان تر می کند، حضور جدی تر بانک ها و اجرای طرح های میزان و تامین از جانب دولت است.