آرشیو سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۱۹۸۹۳
شهرستان ها
۱۱

نماینده مردم اندیمشک در مجلس: سفرهای استانی دولت حرکت در مسیر عدالت اجتماعی است

اندیمشک- خبرنگار کیهان:

همایش انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی و عدالت اجتماعی با حضور نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی، اساتید، دانشجویان، کارکنان ادارات به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی اندیمشک برگزار شد.

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: امام در حکومت اسلامی همه چیز را از نوع حکومت گرفته تا انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و حتی اصلاح قانون اساسی را به مردم واگذار کرد و مردم سالاری دینی واقعی را برقرار ساخت.

وی افزود: در نظام اسلامی حتی دستگاه هایی که زیرنظر مستقیم رهبری هستند، باید توسط یک کمیسیون از خبرگان نظارت شوند و توسط مجلس نیز در خصوص آنها تحقیق و تفحص صورت گیرد، که این چنین مردم سالاری در جهان و در بین همه حکومت ها بی نظیر است.

حسنوند در بخش عدالت اجتماعی نیز اظهار داشت: عدالت از جایگاه ویژه، گستردگی و عمق خاصی برخوردار است و همه انسان ها در همه اعصار به دنبال آن بوده و هستند. بنابراین، بحث و بررسی درباره عدالت، ماهیت، چگونگی و نحوه تحقق و اجرای آن در جوامع، همواره از مباحث جدی به حساب آمده است، چرا که حتی به حضرت علی(ع) نیز اجازه ندادند عدالت واقعی را اجرا کند و در واقع اولین شهید راه عدالت خود این امام بزرگوار بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: یکی از این شاخص های عدالت می تواند توزیع عادلانه ثروت و یا اعتبارات باشد.

نماینده مردم اندیمشک با نگاهی به وضعیت استان خوزستان گفت: خوزستان علیرغم اینکه فی نفسه ثروتمند و دارای ذخایر فراوانی است ولی به دلیل تاراج این استان در زمان طاغوت و خرابی های فراوان حاصل از جنگ، تبدیل به یک استان محروم شده است اما با تلاش دولت عدالت محور، این استان در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار گرفته و جهش اعتبارات رشد چشمگیری داشته است.

حسنوند در پایان حضور مسئولان در بین مردم و سفرهای استانی دولت مردان را حرکت بیشتر به سمت عدالت اجتماعی ذکر کرد.