آرشیو سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۱۹۸۹۳
حوادث
۱۵

پرداخت خسارت به 1200 شاکی پرونده هوو توسط ایران خودرو

معاون سازمان تعزیرات کشور از پرداخت جریمه به 1200 شاکی پرونده هوو توسط ایران خودرو خبر داد و افزود: هنوز دو هزار و 800 شاکی دیگر هزینه خسارات خود را دریافت نکرده اند.

نظرعلی حاجی پاشا با بیان اینکه در پرونده موسوم به هوو شکایت بیش از سه هزار شاکی به دلیل گران فروشی شرکت ایران خودرو دیزل ثبت شده است گفت: شرکت ایران خودرو دیزل در این پرونده محکوم به پرداخت 28میلیارد تومان به شکات شد که دادگاه تجدیدنظر و دیوان هم حکم را تائید کردند.

وی افزود: سازمان تعزیرات استان تهران از اسفند ماه سال 89 مامور به اجرای حکم شد و پس از تسلیم حکم دادگاه به مدیران شرکت ایران خودرو دیزل از آنها خواسته شد هرچه سریعتر مبلغ جریمه را پرداخت کنند.

رئیس سازمان تعزیرات استان تهران اظهار داشت: تاکنون یک هزار و 200 نفر از شاکیان به صورت میانگین از هفت تا 20 میلیون تومان مبالغ جریمه را دریافت کرده اند.

حاجی پاشا به مهر گفت: کامیونهای هوو فاقد ترمزهای ABS و برخی امکانات ایمنی هستند در حالی که قیمت تمام شده برای مشتری به عنوان یک خودروی با کیفیت بوده است.

مردم می توانند از افزایش غیراصولی و غیرقانونی انرژی شکایت کنند

معاون سازمان تعزیرات کشور در پاسخ به این پرسش که آیا شهروندان می توانند در صورت افزایش غیراصولی تعرفه آب، گاز، برق و تلفن به تعزیرات شکایت کنند گفت: اگر این افزایش غیراصولی و برخلاف مصوبات قانونی باشد می توانند شکایت کنند.