نگاهی به دو نمایشنامه «جهان انزوا» و «واپسین سه شنبه»
نمایش فاجعه
زمانی که به دنیای درام پا می گذاریم خواهیم فهمید که دنیای درام، دنیایی است انتقادی و بسیاری از تئاترشناسان این دنیا را دنیای انتقاد دانسته اند. روح انتقادی تئاتر از ابتدای درام نویسی تاکنون مورد توجه بوده است. با نگاهی کوتاه و گذرا به نویسندگان اولیه و برجا مانده تئاتر دنیا می بینیم که «سوفوکل»، «اشیل»، «اوریپید» و دیگران شدیدترین انتقادها را بیان کرده اند. شاید مهم ترین دلیل برای این انتقاد به روح عملگرای درام باز می گردد که حتما باید عملی در درام شکل بگیرد و اتفاقی بیفتد. این عملگرایی بیشتر در تضاد و تقابل شکل می گیرد. هرچه تضادها و تقابل ها در درام بیشتر باشد عمل نمایشی جان دارتر می شود.
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.