آرشیو سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۴۷۶۵
داخلی
۳

هراس تل آویو از سقوط اردوگاه غرب در رویارویی با ایران

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مقاله ای با اذعان به جایگاه ویژه ایران در میان ملت های جهان افزود: دنیای امروز صحنه کشمکش تفکر دینی ایران و منافع امریکاست. این روزنامه صهیونیستی در ادامه از نگرانی درونی این رژیم در زمینه از دست رفتن جایگاه اردوگاه قدرت غرب به عنوان بزرگ ترین حامی رژیم تل آویو سخن به میان آورده و افزود: مهم ترین کشمکشی که در جهان امروز در حال گسترش یافتن است، به کشمکش امریکا و ایران مربوط می شود.

جروزالم پست همچنین ائتلاف غرب و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را برمبنای فراهم شدن امکان دسترسی به نفت- عنصری مهم در اقتصاد جهان- دانست و افزود: اگر امریکا و غرب نتوانند از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دفاع کنند، این کشورها ممکن است ایران را همراهی کنند.جروزالم پست ادامه داد: در عین حال در همه این جوامع اقلیت هایی وجود دارند که می خواهند این شیوه زندگی را به هم بزنند و رویکردی تازه را

بر اساس طرز تلقی خود به وجود آورند که توجه بیشتری به مذهب داشته باشد که همه آنها کشمکش امریکا و ایران را زیر نظر دارند تا ببینند کدام طرف پیروز می شود و پیروز شدن ایران، به منزله پیروزی همه این گروه ها است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: باید فکر کنیم که اگر ایران بر امریکا پیروز شود، حزب الله تا چه اندازه مغرور خواهد شد و جنبش حماس تا چه اندازه مغرور می شود. ایران به شکلی خطرناک عنصر مذهب را به این کشمکش افزوده است و از طریق گروه های وابسته به خود در منطقه قدرت نمایی می کند.

نویسنده جروزالم پست نبرد فعلی امریکا و متحدانش و ایران را حائز اهمیت بسیار دانست و افزود: این نبرد جایگاه ایران و به میزان زیادی جایگاه امریکا و قدرت و نقش آن را در قرن بیست و یکم نشان می دهد.