آرشیو دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۱۰
اخبار کشور
۱۴

وزیر کار اعلام کرد نرخ بیکاری سال گذشته 6/14 درصد

وزیر کار و امور اجتماعی درباره نرخ بیکاری کشور گفت: هر ساله نرخ بیکاری را مرکز آمار اعلام می کند و در سال 88 نیز نرخ اعلام شده 9/11 درصد متوسط سال بود، سال 89 نیز نرخ بیکاری 6/14 درصد بود.

به گزارش ایسنا عبدالرضا شیخ الاسلامی با بیان این که کشور در اوج منحنی درخواست بازار کار است، تصریح کرد: اشتغال به گونه ای نیست که بازدن یک کلید سیل اشتغال راه بیفتد، بلکه این امر یک جریان است و مربوط به همه دستگاه ها و مردم است.

وزیر کار با تاکید بر این که تاثیر اشتغال در اقتصاد بسیار مهم تر از تاثیر اقتصاد بر اشتغال است، یادآور شد: اگر بخواهیم نیروی کار را از مسیر آموزش به اشتغال برسانیم، در اقتصاد تاثیر بسیاری گذاشته ایم و در نتیجه انبساط اقتصاد منجر به افزایش اشتغال می شود.

وی ادامه داد: سامانه نرم افزاری وجود دارد که ما 31 گروه کارشناسی را به استان ها برای بررسی های میدانی و کاهش درصد خطای آمار فراهم کردیم و متوجه شدیم این رقم یک میلیون و 700 شغل بوده و ما در جهت کاهش خطر 150 هزار شغل را کمتر اعلام کردیم.

شیخ الاسلامی با بیان این که وزارت کار مدعی ریشه کن شدن بیکاری در کشور نیست، گفت: ما ورودی های زیادی به بازار کار داریم و با تدابیری که اندیشیده شد این باور را داریم که می توانیم در سال 90 کارهای بزرگی انجام داده و به 2 میلیون و 500 هزار شغل در کشور دست یابیم.