آرشیو دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۱۰
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

سرپرست کمیته امداد امام خمینی: طرح های 200 میلیون ریالی روستائیان تسهیلات می گیرند

سرپرست کمیته امداد امام خمینی از ایجاد 300 هزار تسهیلات شغلی برای روستائیان در سال جاری خبر داد و گفت: تمام روستائیانی که ارزش طرح های آنان زیر 200 میلیون ریال است می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین انواری شنبه شب در حاشیه نخستین اجلاس منطقه ای کمیته امداد که با حضور مسئولان ادارات استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و امداد بشاگرد برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: تبدیل درآمد خانوارها از مستمری و یارانه گیری به درآمدزایی از سیاست های کمیته امداد است.

این مقام مسئول 6 پایه برای چشم انداز امداد ذکر کرد و در همین راستا گفت: ایجاد شبکه مردمی، صیانت از نهاد خانواده، مشارکت های مردمی، ترویج سنت حسنه نیکوکاری و تنظیم الگوی امداد پایه های چشم انداز امداد است.

وی همچنین در مورد ایجاد ظرفیت شغلی اظهار داشت: ایجاد 200 هزار ظرفیت شغلی برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد کشور در سال جاری در نظر گرفته شده است.

انواری در ادامه افزود: با رایزنی هایی که با بانک ها شده قرار است مددجویان با معرفی کمیته امداد به یکی از شعب بدون ضامن اقدام به اخذ تسهیلات کنند.

وی ابراز داشت: در این طرح کمیته امداد با ضامن شدن سبب زمینه فراهم شدن واگذاری تسهیلات به مددجو را فراهم می کند.

انواری گفت: میزان این تسهیلات تا سقف 150 میلیون ریال است و چنانچه اقساط وام از طریق مددجو پرداخت نشود کمیته امداد نسبت به پرداخت آن اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه ها نیز بیان داشت: هدفمند کردن یارانه ها دهک ها را تغییر داده یعنی کسانی که درآمد سرانه خانوارشان 3 میلیون ریال بوده است حالابا رقم 8 و 9 میلیون ریالی روبرو هستند که این سبب بروز مشکلاتی خواهد شد.

انواری همچنین افزود: بسیاری از خانوارها این مبلغ را به صورت نادرست هزینه کرده و حاشیه نشینی بیشتر شهرها و مهاجرت روستائیان را در پی داشته است.