آرشیو دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۱۰
حوادث
۱۵

سازمان بهزیستی اعلام کرد 16 درصد کودکان بی سرپرست کودکان طلاق هستند

معاون دفتر توانمندسازی خانواده، زنان و کودکان سازمان بهزیستی کشور گفت: 16درصد کودکان بی سرپرست بهزیستی، به دلیل جدایی والدین زیر پوشش این سازمان قرار دارند.

«حمیدرضا الوند» با بیان اینکه شمار کودکان بی سرپرست و بدسرپرست زیرپوشش این سازمان در حال افزایش است، افزود: بیشترین دلایل افزایش شمار کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، مشکلات اقتصادی این گونه خانواده ها است.

وی گفت: 21 هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست زیر پوشش حمایت های سازمان بهزیستی قرار دارند که شامل سه درصد به دلیل مفقودالاثر بودن والدین، 9 درصد به علت زندانی شدن والدین و 9 درصد دیگر نیز به دلیل سوءرفتار والدین است.

الوند با بیان اینکه درخواست و پذیرش کودکان بی سرپرست و بدسرپرست از سوی خانواده های متقاضی، رشد مطلوبی دارد، گفت: سال گذشته بیش از 11 هزار و 500 خانواده، سرپرستی کودکان بی سرپرست را برعهده گرفتند.

معاون دفتر توانمندسازی خانواده، زنان و کودکان سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد، به زودی «خانه های آماده سازی» ویژه افرادی که در شرایط ترخیص از بهزیستی قرار دارند راه اندازی می شود.

الوند افزود: این افراد پیش از ترخیص کامل،به این خانه ها منتقل می شوند تا با شرایط زندگی مستقل آشنا شوند.

وی هدف از تاسیس این خانه ها را کاهش اضطراب، افزایش اعتماد به نفس برای شروع یک زندگی مستقل، آمادگی انجام و مدیریت امور فردی و نهادینه کردن مهارت های اصلی و اساسی زندگی عنوان کرد.

الوند، ظرفیت هر یک از خانه های آماده سازی را سه تا پنج نفر اعلام کرد و افزود: این افراد در مدت حداقل شش ماه در خانه های آماده سازی حضور می یابند و مسئولیت همه امور مانند خرید روزانه، پرداخت قبوض و مرتب کردن محل زندگی خود را برعهده دارند.

الوند گفت: یک کارشناس مددکار نیز بر روند زندگی این افراد در خانه های آماده سازی نظارت دارد.

وی افزود: پرداخت همه هزینه های افراد یاد شده که در خانه های آماده سازی مستقر می شوند، برعهده بهزیستی است.