آرشیو دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۴۷۷۶
بین الملل
۶

دانشجویان پاکستانی مسیر کامیون های ناتو را مسدود کردند

هزاران تن از مردم پیشاور تحصن اعتراض آمیز خود را نسبت به حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا به مناطق قبایلی پاکستان که باعث کشته شدن شمار بسیاری از مردم بی گناه شد با مسدودکردن مسیر کامیون های تدارکاتی ناتو در گذرگاه خیبر آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری ها اعتراض های مردمی باعث شده تا مقامات، تامین تدارکات برای یکصد و 50 هزارتن از نیروهای ناتو به رهبری امریکا را حداقل تا دو روز به حالت تعلیق درآورند. این مقامات معتقدند نزدیک به 70 درصد این تدارکات از طریق پاکستان که کوتاه ترین مسیر برای انتقال اقلام به افغانستان است انجام گرفته که شبه نظامیان مرتبا به کامیون های ناتو حمله می کنند.

دانشجویان معترض تحصن خود را تا پایان دیروز ادامه دادند و در پایان بیانیه ای علیه حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی به مناطق قبایلی در شمال غربی پاکستان قرائت کردند. این تحصن پس از آن صورت گرفت که عمران خان عضو ارشد جنبش تحریک انصاف (جنبش عدالت) پاکستان از مردم این کشور خواست با مسدود کردن راه کامیون های تدارکاتی ناتو اعتراض شدید خود را نسبت به حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا نشان دهند. احساسات ضد امریکایی مردم پاکستان با این حملات تشدید شده است و سازمان اطلاعات و جاسوسی امریکا(سیا)، مرتبا اعلام می کند پایگاه های طالبان و القاعده را که علیه امنیت افغانستان و پاکستان تهدید محسوب می شوند هدف حمله قرار می دهد.

حمله تروریستی در شهر باجور

طی یک حمله تروریستی و انفجار یک خودرو در شهر باجور در منطقه قبایلی شمال غربی پاکستان چهار تن کشته شدند. این انفجار که نزدیک نیروهای نظامی صورت گرفت موجب زخمی شدن 4 سرباز شد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است.