آرشیو یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۲۳۵
جهان
۶

آیینه عبرت

هرچند در شرایط کنونی کشورهایی که با قیام های ملی مواجهند، چنین روشی از نظر سیاسی – اجتماعی مطلوب به نظر می رسد اما از جهت دیگر خطرناک است و می توان گفت نوعی باج گیری است. اگر این روش همگانی شود ممکن است موجب گسترش باج گیری در جهان شود. عملکرد سران کشورهای منطقه در قایل شدن «مصونیت قضایی» برای عبدالله صالح نوعی باج دهی است؛ با این تفاوت که باج گیر هیچ وقت در امان نمی ماند؛ دیر یا زود مورد تعقیب قرار می گیرد و مجازات می شود. اما به ظاهر «مصونیت قضایی» عبدالله صالح از این مقوله نیست و او را از مجازات رهایی می بخشد. ساده تر بگویم، آیا این کار همانند امان نامه هایی نیست که ژاندارم ها به آدم ربایان و گروگان گیران می دهند تا به قربانیان آسیب بیشتری نرسانند؟ درحقیقت پرداخت این باج ها ظاهری است و بزهکار در پایان به سزای اعمال خود می رسد.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.