آرشیو دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۱۶
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

رقابت های تور حرفه ای پینگ پنگ - لوکزامبورگ نوشاد عالمیان صاحب گردن آویز طلاشد

نوشاد عالمیان با درخشش در فینال رقابت های تور حرفه ای لوکزامبورگ قهرمان شد و برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی توانست نشان طلای مسابقات آزاد جهانی بزرگسالان را بر گردن بیاویزد.

در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها نوشاد عالمیان ملی پوش ارزنده کشورمان به مصاف هنزل استرالیایی رفت و 4 بر صفر به برتری دست یافت و راهی فینال شد. در بازی فینال عالمیان با حریفی از فرانسه روبرو شد و توانست 4 بر 2 به پیروزی دست یابد و مدال طلای انفرادی این رقابت ها را از آن خود کند. فرانسه دوم شد و برزیل در مکان سوم قرار گرفت.

در چارچوب همین رقابت ها، افشین نوروزی که باید برای کسب عنوان هفتم یا هشتم به مصاف بازیکنی از یونان می رفت به دلیل امتناع حریف از انجام بازی، 4 بر صفر برنده معرفی شد و در رده هفتم قرار گرفت. میدیا لطف اله نسبی نیز برای کسب عنوان سیزدهم یا چهاردهم مقابل پینگ پنگ باز آلمانی قرار گرفت. لطف اله نسبی این بازی را واگذار کرد و به عنوان چهاردهمی بسنده کرد.

مدال طلای نوشاد عالمیان، دومین مدال تیم ملی تنیس روی میز ایران در رقابت های پروتور جهانی لوکزامبورگ بود. ترکیب عالمیان و نوروزی در بخش تیمی این مسابقات کسب مدال نقره بود.

نمایندگان اعزامی ایران به رقابت های تور حرفه ای پینگ پنگ لوکزامبورگ پس از پایان این مسابقات راهی کمپ تمرینی اتریش شدند و قرار است 17 اردیبهشت برای شرکت در مسابقات جهانی از آنجا راهی هلند شوند. رقابت های جهانی هلند در سال 2011 در دو بخش انفرادی و دوبل برگزار می شود.