آرشیو دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۲۴۱
سرزمین
۱۰

زیارت و ناهارخوران گرگان جولانگاه بسازبفروش ها

ده ها هزار متر مربع ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق گردشگری و تفریحی زیارت و ناهارخوران گرگان این مناطق را در معرض نابودی قرار داده است. به گزارش مهر، ساخت و ساز غیرمجاز و از بین بردن طبیعت بکر منطقه علاوه بر آنکه موجی از اعتراض از سوی طبیعت دوستان را به وجود آورده، موجب اعتراض مسوولان شهری نیز شده است.

یک عضو شورای شهر گرگان در این باره گفت: در صورت عدم جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، زیارت ناهارخوران، از بین می روند. عبدالرضا چراغعلی در گفت وگو با مهر افزود: اگر بدون برنامه ریزی مشخص پیش برویم و از ساخت و سازهای غیرمجاز در ناهارخوران و روستای تاریخی زیارت جلوگیری نکنیم در آینده ای نزدیک هر دو از بین خواهند رفت. عضو شورای شهر گرگان بیان کرد: روند ساخت و ساز غیرمجاز در محور ناهارخوران و روستای تاریخی زیارت در دو دهه اخیر شتاب قابل توجه و رو به رشدی داشته است که نگران کننده است.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که ده ها هزار متر مربع ساخت و ساز غیرقانونی و بدون مجوز در این عرصه صورت گرفته است. در صورتی که مطابق مقررات هرگونه ساخت و ساز در این محور غیرقانونی است و به جز موارد خاص بقیه موارد را باید طی مراحل قانونی انجام داد. چراغعلی افزود: با توجه به نیاز روز افزون به فضاهای طبیعی و عرصه های منابع طبیعی ضرورت دارد در این مورد چاره اندیشی فوری صورت بگیرد و استاندار و مقامات اجرایی استان در این مورد تعجیل کنند چرا که فرصت اندکی باقی مانده و این مناطق شرایط سختی دارند.