آرشیو سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۴۷۸۸
ایران زمین
۲۳

خرید 1240 تن برگ سبز چای در گیلان و مازندران

رشت - خبرنگار«ایران» تاکنون یک هزار و 240 تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

علی محرر رئیس سازمان چای کشور با اشاره به درجه بندی برگ سبز چای افزود: از این مقدار چای خریداری شده، یک هزار و 220 تن درجه یک و20 تن درجه دو است.

به گفته محرر، از این میزان برگ سبز چای، مقدار 283 تن چای خشک تولید شده که ارزش ریالی آن 7 میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان برگ سبز چای خریداری شده 98/38 درصد درجه یک و 62/1درصد درجه دو است. رئیس سازمان چای کشور، با ابراز رضایت از کیفیت برگ سبز چای بیان داشت: در حال حاضر برگ سبز چای دارای کیفیت بهتری نسبت به سال گذشته در حال خریداری بوده و چای خشک استحصالی ساخته شده نیز مطلوب تر است. محرر، با اشاره به عقد قرارداد با کارخانه های چای سازی گیلان و مازندران اظهار داشت: تاکنون 150 واحد چای سازی با سازمان چای عقد قرارداد کرده اند و تا به امروز 58 واحد چای سازی مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان هستند. وی با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای و خرید تضمینی برگ سبز چای توسط سازمان چای کشور در استان گیلان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: تاکنون 140 واحد کارخانه چای سازی درگیلان و مازندران با سازمان چای کشور قرارداد منعقد کرده اند که هم اکنون آماده خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان چایکار هستند.

رئیس سازمان چای کشور، همچنین از توزیع 40 هزار دفترچه چایکاری از طرف اداره های چای تابعه در بین چایکاران استان های شمالی خبر داد و اظهار داشت: 2 میلیارد و 160میلیون تومان تسهیلات بهزراعی بابت انواع هرس و تغذیه و نگهداری و همچنین 8 هزار تن انواع کود شیمیایی بین چایکاران استان های شمالی توزیع شده است.