آرشیو چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۴۷۸۹
بورس
۱۰

پاسخ معاون سازمان خصوصی سازی به برخی اظهارنظرها

مهدی عقدایی معاون سازمان خصوصی سازی در پاسخ به انتقاد کارشناسان مبنی بر حرکت انفعالی سازمان خصوصی سازی برای عرضه سهام اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی همواره در شرایط رونق بازار از طریق عرضه های سهام دولتی و متعلق به دولت تلاش کرده و در راستای تعادل بازار سهام اقدام می کند.

وی ادامه داد: موید این موضوع عرضه سهام و حق تقدم شرکت های دولتی و متعلق به دولت در شرکت های سایپا، حفاری شمال، ملی مس، فولاد مبارکه، پالایش نفت تبریز، پست بانک، بیمه دانا، بانک صادرات، بانک تجارت، سیمان کارون و سیمان خاش است. به گفته عقدایی بنابراین نه تنها سازمان خصوصی سازی رفتار منفعلانه ای ندارد بلکه هماهنگی کامل بین این سازمان و سازمان بورس وجود دارد و از عرضه سهام در شرایط رونق و رشد استقبال می کند.

این معاون سازمان خصوصی سازی با بیان این که عرضه های این سازمان محدود به سهام دولتی است و برای صف های خرید تمامی شرکت های بورسی، سهام دولتی برای عرضه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به مراتب فوق تفسیر وجود یا عدم وجود حباب در بازار به عملکرد سازمان خصوصی سازی ارتباطی ندارد. بنا به گفته عقدایی فعالان بازار تصدیق می کنند برخوردهای شتابزده و احساسی با تحولات بازار (از هر دو طرف عرضه و تقاضا) به یک اندازه برای کل بازار مضر خواهد بود و بیش از هر چیز آرامش و ثبات در بازار موفقیت و رشد را رقم خواهد زد. کما این که پس از رونق آغازین روزهای بهار، بازار سهام از تب و تاب اولیه افتاده و به یکباره سیل تقاضا به سمت سایر بازارهای جانشین روانه شده است.

عقدایی تصریح کرد: با این حال سازمان خصوصی سازی انتظار دارد فعالان بازار سرمایه در ارائه تحلیل های خود ضمن رعایت انصاف در نقد، ملاحظات قانونی و مناسبات حاکم بر بازار را نیز مدنظر قرار دهند.