آرشیو چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۴۷۸۹
فرهنگ و هنر
۲۷

انیمیشن 3 بعدی «شجاعان» در راه است

مجموعه انیمیشن «شجاعان» در اداره کل پویانمایی صبا در حال تولید است.

این انیمیشن درباره یک تیم هوانیروز است که در ماموریت ها و عملیات مختلف جنگ تحمیلی شرکت می کند و پیروز می شود. بنابر این گزارش، این مجموعه که در 39 قسمت 15 دقیقه ای و با تکنیک سه بعدی کامپیوتری ساخته می شود، به کارگردانی سیاوش زرین آبادی برای مخاطب نوجوان با رویکرد به مخاطب عام ساخته می شود. زمان و مکان حوادث این مجموعه جبهه های جنگ در جنوب ایران و سال های آغازین جنگ است.

یک تیم عملیاتی متشکل از چهار خلبان (با تخصص های مختلف بالگرد جنگی، بالگرد شناسایی و بالگرد امداد) به همراه یک متخصص فنی در امر مهمات گذاری و تعمیرات به فرماندهی سرهنگ لطفی به منطقه جنگی اعزام و در آنجا قرارگاهی احداث می کنند و به حالت آماده به سر می برند تا هر زمان که به آنها احتیاج پیدا شد بموقع وارد عملیات شوند.

به گفته کارگردان شجاعان، این مجموعه تصویرگر فداکاری ها، شجاعت ها و رشادت های خلبانان هوانیروز است که جانانه جنگیدند و در راه اعتقاد خود از کشور و مردم دفاع کردند. زرین آبادی افزود: این مجموعه علاوه بر به تصویر کشیدن حماسه شجاعت ها و جانفشانی های خلبانان هوانیروز در جنگ تحمیلی، حاوی نکات اخلاقی و تربیتی فراوانی برای مخاطبان خواهد بود.