آرشیو شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۴۷۹۷
بین الملل
۶

تل آویو در محاصره تظاهرات فلسطینیان

ده ها هزار فعال حامی ملت فلسطین روز گذشته با برگزاری تظاهرات، خشم و نفرت خود را از اقدامات رژیم صهیونیستی ابراز داشتند.

این تظاهرات با درخواست گروه انتفاضه سوم فلسطین که از فعالان کشورهای همسایه فلسطین شکل گرفته، برگزار شد.

اوضاع در فلسطین اشغالی و نوار مرزی آن با لبنان و سوریه بشدت متنشج شده است.

نیروهای اسرائیلی روز یکشنبه (25 اردیبهشت) با حمله به هزاران تن از مردم و فعالان صلحی که در تظاهرات شصت و سومین سالگرد اشغال فلسطین شرکت کرده بودند، شمار زیادی از آنان را هدف قرار داده و کشتند.

گروه های جوانان «انتفاضه سوم» همچنین با انتشار بیانیه ای برای برگزاری مراسم سالروز اشغال قدس شریف در 7 ژوئن (17 خرداد) فراخوان دادند.

گزارش ها حاکی است همزمان با تظاهرات در سرزمین های اشغالی در نقاط مختلف اروپا نیز حمایت ها از فلسطینی ها قوت گرفته است.

گروه های صلح طلب در آلمان خواستار حمایت بیشتر احزاب از درخواست این گروه ها برای تحریم کالاهای تولیدی رژیم صهیونیستی شدند.

شخصیت های جهانی مانند «دزمون توتو» اسقف اعظم آفریقای جنوبی، «نلسون ماندلا» و «اشتفان هسل» متفکر یهودی معروف فرانسه نیز از درخواست های تحریم حمایت کرده اند.

یورش به مساجد

همزمان با طرح ممنوعیت پخش اذان از مساجد فلسطینی در کنیست (پارلمان)، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی، مسجد «ابن قدامه» در قدس اشغالی را به بهانه استفاده از آن به عنوان مقر جنبش حماس پلمب کردند و دو فلسطینی را ربودند.

این متجاوزان با آویزان کردن پلاکاردی در ورودی این مسجد ضمن اعلام تصمیم خود مبنی بر بستن آن مدعی شدند که این مسجد در گذشته مقر حماس بود که به دستور وزیر امنیت داخلی اسرائیل بسته شد و پس از آن به مسجد تبدیل شد. این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در نظر دارد طرحی مبنی بر ممنوعیت پخش اذان از مساجد مسلمانان و مجازات افراد در صورت تخطی از این قانون را بررسی کند.