آرشیو شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۴۷۹۷
ایران اقتصادی
۷

ورود بزرگترین نفتکش جهان به خلیج فارس

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به ورود بزرگترین نفتکش «اف.اس.یو» جهان به خلیج فارس اعلام کرد: ایران هیچ گونه نفت بدون مشتری در خلیج فارس ندارد.

محمود زیرکچیان زاده در گفت وگو با مهر گفت: در حال حاضر ساخت یک فروند کشتی نفتکش از نوع «اف.اس.یو» در کره جنوبی مراحل پایانی ساخت را پشت سرمی گذارد.

وی با تاکید بر اینکه این نفتکش غول پیکر از ظرفیت ذخیره سازی دو میلیون و 200 هزار بشکه نفت خام برخوردار است، تصریح کرد: برای ساخت این شناور حدود 300 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.

وی مهمترین وظیفه این نفتکش را ذخیره سازی نفت خام برخی از میادین نفتی ایران در خلیج فارس برای صادرات مستقیم به بازارهای بین المللی عنوان کرد و افزود: به عبارت دیگر این نفتکش اف.اس. یو نقش یک ترمینال صادراتی شناور را بر عهده دارد. وی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر ساخت این نفتکش به دلیل عدم خرید نفت صادراتی ایران توسط شرکت های خارجی، توضیح داد: ساخت و راه اندازی این ترمینال شناور صادراتی ربطی به عدم خرید نفت صادراتی ایران ندارد. وی با اعلام اینکه هم اکنون روند صادرات نفت ایران در منطقه خلیج فارس روندی عادی دارد، اظهار داشت: در شرایط فعلی هیچ گونه نفتی توسط ایران در خلیج فارس به عنوان نفت بدون مشتری ذخیره سازی نشده است.