آرشیو شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۲۳۶۴
دنیا
۴

قیمت نفت به بیش از 99 دلار رسید

گروه بین الملل- دیروز،جمعه، قیمت نفت به بیش از بشکه ای 99 دلار افزایش یافت، زیرا با کاهش ارزش دلار قیمت نفت برای سرمایه گذارانی که از دیگر ارزها استفاده می کنند، ارزان تر شد.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه ژوئن به 31/99 دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنج شنبه ارزش قراردادها با کاهش 66/1 دلاری در رقم 44/98 دلار ثابت شد. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه جولای 14/112 دلار در هر بشکه معامله شد. قیمت نفت در اکثر روزهای هفته گذشته به بیش از 90 دلار رسید، چون سرمایه گذاران نوسان ارزش دلار و نشانه های متفاوت از قدرت رشد اقتصادی جهان و تقاضا برای نفت را بررسی می کردند.

روز پنج شنبه آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد افزایش قیمت نفت بهبود اقتصادی جهان را کند می کند. این درحالی است که دولت ژاپن اعلام کرد در دوره ژانویه تا مارس تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ سالانه 3/2 درصد کاهش داشته و اقتصاد این کشور دچار رکود شده است. در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه ژوئن، قیمت بنزین به 92/2 دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی 09/4 دلار در هر 1000 فوت مکعب معامله شد.