آرشیو شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۴۷۹۷
فرهنگ و هنر
۲۷

پایان جشنواره موسیقی نواحی با تقدیر از استادان پیشکسوت کشور

هفتمین جشنواره موسیقی نواحی که هفته گذشته در کرمان و تهران برگزار شده بود، چهارشنبه شب با تقدیر از استادان پیشکسوت به کار خود خاتمه داد.

به گزارش «ایران»، این مراسم که در تالار وحدت برگزار شد، با حضور حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی ترابی سرپرست دفتر موسیقی و جمعی از اهالی موسیقی همراه بود. در این مراسم شاه آبادی گفت: جا دارد نگاهمان در حوزه موسیقی نواحی از برگزاری جشنواره فراتر رود تا حضور موسیقی نواحی را در زندگی روزمره مردم شاهد باشیم و نگاه تدافعی فعلی به نگاه بلندمدت تبدیل شود. امیدوارم صدا و ندای کارشناسان و همه کسانی که در این حوزه دستی بر آتش دارند، مدیران را هوشیار کند. وی افزود: خوشحالم که کاروان موسیقی مقامی یک بار دیگر به راه افتاد، امیدوارم با نگاه تیزبین همه شما هنرمندان و هنردوستان نه تنها از حرکت باز نایستد، بلکه بر رونقش افزوده شود.

شاه آبادی با بیان این که یک جشنواره وقتی مهم و تاثیرگذار است که آینده اش نیز ترسیم شود، خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان جشنواره موسیقی نواحی برگزار شد، یک قطعه از پازل موسیقی نواحی است، باید دیگر قطعات این پازل هم در آینده نزدیک تکمیل شود تا پازل عظیم موسیقی نواحی شکل بگیرد. معاون امور هنری با اشاره به این که آنچه در این حوزه مغفول مانده، یک سیاست کلان و جامع است، خاطرنشان کرد: این سیاست باید به حدی باشد که موسیقی نواحی در سبد شنیداری مردم جای بگیرد و نقش ایفا کند شاید آن نقطه تعالی را خوب ترسیم نکرده ایم. شاه آبادی همچنین گفت: باید شرایط اجرای عمومی برای هنرمندان این موسیقی فراهم شود که قطعا مورد استقبال و حمایت علاقه مندان قرار خواهد گرفت همان طور که این جشنواره در تالار وحدت با استقبال خوب مردم مواجه شد. همچنین جهانگیر نصری اشرفی، دبیر جشنواره گزارش جشنواره هفتم موسیقی نواحی را برای حاضران ارائه کرد. بنابر این گزارش، در مراسم اختتامیه از اساتیدی همچون سیدقدمیار حسینی، محمدرضا اسحاقی، غلام شاه قنبری، محمداسحاق بلوچ نسب و ایرج رحمانپور تجلیل و قدردانی شد. در این مراسم گروه موسیقی رزیف از استان هرمزگان و گروه سازینه به سرپرستی پیمان بزرگ نیا به اجرای برنامه پرداختند.