درباره طرح مفاهیم ذهنی، فلسفی و انتزاعی در فیلم ها
سینمای شاعرانه و جذابیت تصویر
اگر ادبیات و شعر و داستان بر مبنای کلام شکل می گیرد، سینما به واسطه ماهیت تصویری خود همواره مبتنی بر ساختارها و موقعیت های بصری تعریف می شود. اساسا انتظار مخاطبان این است که در سینما قصه ای را ببینند که از طریق تصویر روایت می شود، به این معنی که قابلیت تبدیل شدن به یک موقعیت تصویری را داشته باشد. این مساله بویژه با ذائقه مخاطبان ایرانی تناسب روان شناختی دارد. به همین دلیل است که فیلم های شاعرانه و خاص یا به اصطلاح فیلم های فلسفی و روشنفکرانه دست کم در بین تماشاگران عام، مخاطب ندارد. فارغ از این که عدم اقبال به فیلم های فیلسوفانه و شاعرانه نیازمند تحلیل روان شناختی و جامعه شناسی است، اما این به آن معنی نیست که این مساله صرفا به درک و شعور هنری مخاطبان برمی گردد.
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.