آرشیو یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۳۵
اقتصادی
۴

برق صنایع، تابستان امسال هم قطع می شود

با وجود آن که توانیر می گوید بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها 12 درصد در مصرف برق کشور صرفه جویی شده است، اما مقامات صنفی بخش صنعت از تداوم قطعی برق صنایع در تابستان امسال مانند سال های قبل خبر می دهند.

در این باره مدیرعامل شرکت توانیر کشور گفت: بعد از اجرایی شدن قانون هدفمندسازی یارانه ها 12 درصد در مصرف برق کشور صرفه جویی شده است. محمد بهزاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که مصرف برق در سالیان قبل، هر سال نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش داشته، افزود: این مقدار بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها 4 درصد نیز کاهش داشته است.

وی افزود: بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها ظرفیت نیروی برق کشور به 61 درصد رسیده که این روند افزایش راندمان و کاهش افت ادامه پیدا خواهد کرد.از سوی دیگر، دبیر انجمن صنایع نساجی با ابراز تعجب از این که شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ قصد دارد برق صنایع را امسال هم مانند سال های قبل در فصل تابستان قطع کند، گفت: قرار بود بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی دیگر شاهد قطع برق صنایع نباشیم.علیرضا حائری توضیح داد: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به تمامی کارخانه های تهران نامه زده و خواستار اعلام برنامه تعطیلی آنها در حد فاصل 15 تیر تا 15 شهریور امسال شده است. در واقع در این فاصله زمانی قرار است برق واحدهای صنعتی به تفکیک قطع شود.