آرشیو یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۳۵
ایران
۱۵

نهرها عبور و مرور مردم این شهر را مختل کرده اند

مزاحمت نهرهای آب در وسط هامون شهر

هامون شهر دارای نهرهای آبی است که مزارع کشاورزان از آن تامین می شود. با وجود شهر شدن هامون، اما هنوز هم این نهرها مانند سایر روستاها در وسط شهر قرار دارد؛ نهرهایی که حتی به کانال هم تبدیل نشده است.

حسین سعیدی از اهالی هامون شهر در شهرستان زابل در گفت وگو با ایسنا گفت: من یک مغازه سوپرمارکت نسبتا بزرگ در وسط هامون شهر دارم. تقریبا می توانم بگویم تمامی اهالی هامون شهر و افراد ساکن روستاهای دیگر هم از من خرید می کنند، اما مشکل این است که یک نهر آب از جلوی مغازه من رد می شود و جلوی عبور و مرور خیلی از مشتری هایم را گرفته است. وی افزود: در تمام این سال ها، جلوی مغازه روی نهر یک پل قرار می دادم که ما آن را با دست از چوب می ساختیم، اما هر بار که خراب می شد از طرف هیچ ارگانی ترمیم نمی شد و بناچار آن را دوباره درست می کردیم.

وی بیان کرد: از افرادی که مسوول هستند تقاضا دارم، اگر قرار نیست این نهرها را از سطح شهر بردارید یا قرار نیست آنها را به کانال تبدیل کنید، لااقل روی نهرهایی که جلوی عبور و مرور افراد را گرفته، می توانید پل قرار دهید تا عبور و مرور آسان تر شود. اسعدی، کارشناس عمران و شهرسازی در این مورد گفت: همین طور که خیلی از افراد ساکن هامون شهر از وجود این نهرها ناراضی هستند خیلی از کارشناسان هم ناراضی هستند، اما باید قبل از ابراز نارضایتی یک راه حل برای از بین بردن این نهرها پیشنهاد کرد.

وی در رابطه با چگونگی حذف این نهرها، گفت: یکی از مواردی که می توان انجام داد این است که این نهرها را در ابتدا به یک سمت از شهر که زیاد رفت و آمد ندارد منتقل کرد. همین موضوع هم هزینه زیادی برای شهرداری دارد. چون باید تمام نهرها را پوشاند و به جای همه این نهرها در وسط شهر، نهرهایی در انتهای شهر ایجاد کرد تا آب مزارع کشاورزان تامین شود.