آرشیو یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۳۵
سیاسی
۲

سایه خبر

وزیر پیشین نفت به سپاه رفت

سیدمسعود میرکاظمی، وزیر سابق نفت کار خود را در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز کرد.به گزارش فردا، وی هفته گذشته در دفتر این قرارگاه واقع در شهرک غرب مستقر شد. گفته می شود وزیر سابق نفت مسوولیت یکی از پروژه های این قرارگاه را به عهده گرفته است.میرکاظمی تقریبا یک هفته ای است به علت ادغام وزارت نفت در نیرو از سمت خود برکنار شده است. در حال حاضر نیز وزارت نفت بدون حضور وزیر مدیریت می شود و احمدی نژاد مسوولیت سرپرستی این وزارتخانه حساس کشور را به عهده گرفته است.

تکذیب اعزام نیروی سپاه به سوریه

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در یک نشست خبری، ادعای غربی ها مبنی بر اعزام نیرو از سوی سپاه و بسیج به سوریه به منظور سرکوب برخی اعتراضات را بشدت رد کرد.سردار محمدرضا نقدی تاکید کرد: این یک ادعای مضحک و خنده دار است؛ چرا که نه سوریه نیاز به چنین چیزی دارد و نه ایران بنای چنین کاری را.وی خاطرنشان کرد: ما زبان و اقلیم متفاوتی داریم؛ به طوری که اگر یک ایرانی به یک کشور عربی برود، همه او را می شناسند. بنابراین نیازی به دستگاه های جاسوسی برای چنین ادعاهایی نیست. 95 درصد رسانه های جهان در اختیار صهیونیست هاست و به این ترتیب آنها می توانند هر ادعایی را مطرح کنند، ولی امروز مردم دنیا دروغ های آنها را شناخته اند.

مشاجره لفظی سفیر ایران و نماینده رژیم صهیونیستی

شامگاه جمعه مشاجره لفظی شدیدی بین میرون رووفین، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با محمد خزاعی و بشار الجعفری سفرای ایران و سوریه رخ داد.به گزارش پانا، گفته می شود مشاجره لفظی آنها در جریان بررسی مساله تروریسم در جهان توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد رخ داد و علت این جدال آن بود که نماینده صهیونیست ها بدون دلیل تهران و دمشق را به حمایت از تروریسم متهم کرد.خزاعی بلافاصله سخنان سفیر رژیم صهیونیستی را قطع کرد و صهیونیست ها را به حمله به شهروندان و آوارگان فلسطینی در مجدل شمس واقع در بلندی های اشغالی جولان متهم کرد.در همین حال، بشار الجعفری نیز گفت: رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان مرتکب نسل کشی شده است.