آرشیو یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۳۵
سیاسی
۲

بقایی: رای دیوان عدالت قابل تجدیدنظرخواهی است

صدور حکم انفصال بقایی از مشاغل دولتی

دیروز پس از انتشار خبری مبنی بر محکومیت حمید بقایی به 4 سال انفصال از خدمات دولتی، خبرگزاری ها اعلام کردند، این معاون رئیس جمهور در نشستی خبری این موضوع را تایید کرده است اما مدتی بعد وی در گفت وگو با یک خبرگزاری دیگر، انتشار اخباری مبنی بر تایید حکم از سوی بقایی را کذب محض خواند.

صبح روز گذشته، سایت خبری الف اعلام کرد حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور به دنبال تخلفات عدیده در دوره ای که ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را به عهده داشته، در دیوان عدالت اداری محکوم شده است اما پس از صدور رای دیوان و صدور حکم قطعی، وی از اجرای آن استنکاف کرده و همین موضوع باعث شده است وی به 4سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شود.

در ادامه این گزارش آمده بود، وی تا این لحظه حاضر نشده که این حکم را اجرا کند و به دنبال برگرداندن آن در دیوان عدالت اداری است.

مطابق ماده 37 قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال 85، در صورتی که محکوم علیه از اجرای رای استنکاف نماید با رای شعبه صادرکننده حکم، به انفصال موقت از خدمات دولتی تا 5 سال و جبران خسارت وارده محکوم می شود.

نشست خبری بقایی که صبح دیروز برگزار شد، فرصت مناسبی بود تا خبرنگاران، صحت و سقم این خبر را پیگیری کنند. برخی خبرگزاری ها از جمله فارس و مهر گزارش دادند بقایی با تایید این خبر به این جمله بسنده کرد که بله درست است.اما مدتی پس از انتشار این خبر، بقایی در گفت وگوی دوباره با خبرگزاری ها اظهار کرد: این خبر کذب محض است؛ زیرا اساسا تخلفی صورت نگرفته، مضاف بر این که حکم قطعی نیست و قابلیت تجدیدنظرخواهی را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تاکنون هیچ گونه اخطاریه ای از مجاری قانونی دریافت نکرده است، حق اعتراض و تجدیدنظرخواهی را برای خود محفوظ دانست و افزود: وقتی دیوان حکمی را صادر می کند، خود به خود ثبت آثار ملی ما را ملغی می کند؛ زیرا به موجب آن ثبت ملی آثار در میراث فرهنگی ممنوع است.